KTM 640 Drevning

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Ska sätta på Driv pak på polarens Ktm 640 LC4 -02

Vet ej orginal men tänkte kolla om ni har några rekomendationer om mindre el större fram el bak?? Borde göra den starkare så den blir roligare o wheela på :yoparty
 
Jag kör samma drevning men på ett annat sätt (16-48)och ibland
är jag sugen att sätta dit 17 fram igen då jag kommer på mig
själv att vilja växla en gång till :lol men det är lätt att hitta en
växel som passar för varje situation(förutom högfart)
 
drevning

vad får du för toppfart med 16/48 drevning?? ja har en dukeII o kör 17/38 o tycker inte att den varavar ut riktigt i högre farter så vad ska ja ha för drevning?? ja har 54,2hk på bakhjulet så de är inte efekten de är fel på!?!?
 
Jag vet inte riktigt vad toppfarten är men tror att det är någonstans
runt 140 km/h.Man skulle kunna säga att det är inga problem att
få den att varva ut :) . Originalutväxlingen (17-42)tycker jag var
väldigt seg så du kanske skulle prova att gå ner ett par kuggar
fram och se om den varvar ut.
Och så här ser det ut med ett 48-drev:
 

Bifogat

  • sm.JPG
    sm.JPG
    141.3 KB · Visningar: 265
Last edited:
drevning

okej men ja provar med att köpa ett 16 drev i fram då
så får vi se om den varvar ut!!! den drevningen 16/48
är den för stuntning eller?? ja undrar för de är ju just
stuntning som ja tycker är roligt o ja bryr mig inte så
mycke om toppfarten!! mvh dukeIIfbg
 
Jag kör nästan bara på små kurviga vägar och
då är det skönt att ha tätstegat tycker jag men
det är klart att den går upp på bakhjulet lättare
också :tummenupp .
 
Jag gick ner till 16 fram på min och tyckte det gjorde en grym skillnad! Mycket lättare att lära sig wheela etc. Kör fram o tebax till jobbet varje dag o ledsnade på att växla hela tiden, de tar verkligen slut fort, så jag gick tillbaks till 17 igen. Kan inte tänka mig vad 15 fram skulle kännas som...
 
Basse skrev:
Jag gick ner till 16 fram på min och tyckte det gjorde en grym skillnad! Mycket lättare att lära sig wheela etc. Kör fram o tebax till jobbet varje dag o ledsnade på att växla hela tiden, de tar verkligen slut fort, så jag gick tillbaks till 17 igen. Kan inte tänka mig vad 15 fram skulle kännas som...

ja kör 15/48 askul om man ska stunta å ha sig.. ( Å de e ju de man har en retard till ) :D

men som sagt skit trist om man ska pendla me den.. Men ja lovar att den varvar ur runt 100 :)
 
HBmanneN skrev:
ja kör 15/48 askul om man ska stunta å ha sig.. ( Å de e ju de man har en retard till ) :D

men som sagt skit trist om man ska pendla me den.. Men ja lovar att den varvar ur runt 100 :)

:Rockbanan :D
 
drevning

HBmanneN skrev:
ja kör 15/48 askul om man ska stunta å ha sig.. ( Å de e ju de man har en retard till ) :D

men som sagt skit trist om man ska pendla me den.. Men ja lovar att den varvar ur runt 100 :)


vad är toppfarten med 15/48 drevning?? :3freak alltså vad kan man köra en lite längre sträcka i för hastighet?? :va
 
Man kan ju åxå ta och räkna lite på utväxlingar/toppfarter o.dyl. m.h.a. detta Excelark som jag hittat någonstans på nätet. Siffrorna i det gäller min Duke II -02 med 16/38, d.v.s. med en kugg mindre fram. Pilla i era egna värden och se hur det ser ut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top