KTM 640 -99, bra eller anus

Roade mig med att leka kundsuport åt Lelles, gratis...

Artikelnummer Produktnamn Pris

58707040500 SEAT RED/BLACK DUKE 2001 837:-

då kan man ju köpa 525 då.. jag drar iaf polarens duke på 402 :-)
men jag tycker nog inte att 0-100 är någon punkt av större vikt.

jämför då hällre bromsar och chassi osv

Jo 525an har väl bättre drag än alla ktm lc4. Men jag har brembobromsar på min det duger bra tycker jag. Vet inte vad de äldre 640modellerna har. Men man får ändå trycka hårt om man ska dra upp bakhjulet tycker jag. Min wr400 jag hade innan var lättare att göra stoppie med, hehe fast den vägde ju som en moped. Synd att den rasade.

4,5 sek är fan snabbare än min bil iaf :D fattar inte varför alla gnäller på hatigheten om de ändå är SÅ pass snabba..?

Jag menar.. Min bil räknas som hyfsat snabb och den gör 0-100 på typ 5,5 :va

Vad kör du för bil då? Saab eller bmw kanske? :)

Kunde inte låta bli att läsa annonsen. Har min gamla hoj sjunkt till 28kkr.

Eftersom jag ägt en 99'a kan jag berätta lite om 99-orna.

Grymt mycket vibrationer i både sadel och fotpinnar. 00-or och framå har lugnare motorgång.
Framgaffel som sagt inte USD.
DAM-dämparen ger grymt ljud, kanske en av de bästa dämparna till LC4-an.
Prestandamässigt kan den vara bättre än många nyare (pga trimmningen), har själv dragit en MilleR på rakan på SturupRW.

Trotts detta, köp en 00 eller nyare.

Jag har inte kört nån 640 från 99, men jag kan säga att min 640 från 2006 vibrerar. Och det rätt så kraftigt. Suddiga backspeglar p.g.a vibrationer vid ungefär alla varvtal får man vara berädd på, de flesta kör ju utan ändå men jag tycker det är bra att ha en så man ser snutarna :banana

Men jag är inte så kräsen utan köpte en helt ny vibratorhoj, men roligt som fan har jag i alla fall:tummenupp

Last edited:
Roade mig med att leka kundsuport åt Lelles, gratis...

58707040500 SEAT RED/BLACK DUKE 2001 837:-

Schysst :)

Du kan inte hitta numret på en grön (eller heter färgen lime?) sadel med? ;)

Jo 525an har väl bättre drag än alla ktm lc4. Men jag har brembobromsar på min det duger bra tycker jag. Vet inte vad de äldre 640modellerna har. Men man får ändå trycka hårt om man ska dra upp bakhjulet tycker jag. Min wr400 jag hade innan var lättare att göra stoppie med, hehe fast den vägde ju som en moped. Synd att den rasade.

Vad kör du för bil då? Saab eller bmw kanske? :)

Jag har inte kört nån 640 från 99, men jag kan säga att min 640 från 2006 vibrerar. Och det rätt så kraftigt. Suddiga backspeglar p.g.a vibrationer vid ungefär alla varvtal får man vara berädd på, de flesta kör ju utan ändå men jag tycker det är bra att ha en så man ser snutarna :banana

Men jag är inte så kräsen utan köpte en helt ny vibratorhoj, men roligt som fan har jag i alla fall:tummenupp

Kör varken uppochnedvänd båt eller flygande matta :D

Däremot Audi S6 2,2t -96 som är lite smått uppskrämd.

Last edited:
Bara för jag är så snäll!

58707040100 SEAT LIME/BLACK DUKE "99 400,-

58707040300 SEAT LIME/BLACK DUKE 2000 837,-

Ragnar!, när kan jag börja?

Haha jaså:tuttar flygande matta:tungan låter nice

Nej snarare en hitlerpulka om man vill vara elak :D

Har alltid hållt på mest med bilar innan.. Men de är så stora och dyra så nu får det bli mc ist. Audin får vara det bekväma transportmedlet ist :)
Man klarar sig inte utan en snabb bil också...

Bara för jag är så snäll!

58707040100 SEAT LIME/BLACK DUKE "99 400,-

58707040300 SEAT LIME/BLACK DUKE 2000 837,-

Ragnar!, när kan jag börja?

Jävulskt snällt :tummenupp

Bara att beställa då :)

Last edited:
Däremot Audi S6 2,2t -96 som är lite smått uppskrämd.

En som har vettig bilsmak iaf! :tummenupp

Har f.ö själv en 640 -00:a och den fungerar helt ok. Visst det är en gammal hoj så man får räkna med att delar kan gå isönder. Enda som är jobbigt är att hälla i oljan i ramen, ett jäkla pillerijobb och slabbigt blir det också.
Men i det stora hela fungerade det fint!

Fördelen med motardutförande vs. duke:en är ju att du kan slänga på knotterhjul på motarden och ut och sprätta i skogen om man nu finner det underhållande!

Nej snarare en hitlerpulka om man vill vara elak :D

Har alltid hållt på mest med bilar innan.. Men de är så stora och dyra så nu får det bli mc ist. Audin får vara det bekväma transportmedlet ist :)
Man klarar sig inte utan en snabb bil också...

haha så du gillar inte BMW alltså. Antingen gillar man dem eller hatar dem:tungan jo bilar är kul speciellt när det snöar, men det har ju inte kommit nån snö ännu i skåne. Kom pyttelite i november, då var jag snabbt ute o kasade hahaha, rycka kryckan lite :tungan

haha så du gillar inte BMW alltså. Antingen gillar man dem eller hatar dem:tungan jo bilar är kul speciellt när det snöar, men det har ju inte kommit nån snö ännu i skåne. Kom pyttelite i november, då var jag snabbt ute o kasade hahaha, rycka kryckan lite :tungan

Jodå jag har haft 4stycken :D

Har inte varit mkt snö här heller... Och det behövs en del om det ska släppa när man har Quattro :yoparty

En som har vettig bilsmak iaf! :tummenupp

Har f.ö själv en 640 -00:a och den fungerar helt ok. Visst det är en gammal hoj så man får räkna med att delar kan gå isönder. Enda som är jobbigt är att hälla i oljan i ramen, ett jäkla pillerijobb och slabbigt blir det också.
Men i det stora hela fungerade det fint!

Fördelen med motardutförande vs. duke:en är ju att du kan slänga på knotterhjul på motarden och ut och sprätta i skogen om man nu finner det underhållande!

Tackar :) fina grejer det där.

Kommer nog ta duken iaf.. Får den för 33-34 sådär.. Hyfsat ok verkar det som :) men som sagt, drygt att inte kunna åka grus.. Men man får väl byta hjul o köpa annan skärm o grejer :tungan

Last edited:
Måste prova en 660 nån gång. Har ju 640 själv och har provat en 625. Märkte lite skillnad men det var ju inte som två helt olika hojar som många verkar tycka. 660 tror jag iof inte att det blir om den inte går helt sjukt mycket bättre. Tycker om att bara trycka på en knapp för att starta :).

uppochnedvänd båt! En sån har ju jag....riktigt trevlig att åka norge-sverige med :)

Kör bara med en backspegel. Undrar om polisen tycker att min placering är laglig. Den ger då inget direkt vindmotstånd i alla fall. (se bilden i mitt garage)

Last edited:
Blev ingen Duke sen ändå.. Fick nys om en annan här på forumet istället :)

640 -00a, ca 1300 mil, Remus helsystem, pedantskött :yoparty

Återkommer med bilder när jag varit och handlat!

Jag tycker att det är intressant med 0-100 med motarder. För mig är de viktigaste siffrorna vikten på hojjen, motoreffekten och 0-100 :tungan

640 05/06 gör 0-100 på 4,5 sek. Kan tänka mig att det är i stort sett samma värde på 660/ 625. Den största skillnaden är väl vikten.

Men KTM 640 är den bästa motarden av alla :banana

njaa asså 0-100 kan ju skilja så brutalt beroende på hur du drevat hojen osv så det säger ju egentligen inget om prestandan...

Sådärja nu står där en RIKTIGT fin 640 LC4 Supermoto -00 hemma i garaget :yoparty

nu ska jag bara jobba färdigt denna äckliga vecka (72h på 7 dagar..) så man kan ställa på den och ta sig ut för första repan :)

Skojigt!

Sådärja nu står där en RIKTIGT fin 640 LC4 Supermoto -00 hemma i garaget :yoparty

nu ska jag bara jobba färdigt denna äckliga vecka (72h på 7 dagar..) så man kan ställa på den och ta sig ut för första repan :)

Grattis, Grattis! Hoppas att du får en kul tid med din nya cykel :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...