KTM 640 500 mil service, hur känsligt är allt? Lelles eller Hammarström?

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Då har man lyckats bränna ikapp service intervallet och lite till. Nyligen tagit lappen och lyckats komma upp över 500 mil.. snarare 550, och det minskar ju inte för varje dag. Kollade med mr Hammarström i Märsta som för 2400:- gör servicen. Även fått bekräftat att Lelles tar 1800:- för samma service. 600:- som skiljer alltså, någon som har några erfarenheter från någon av dem? Alla nöjda och glada? Rätt stor prisskillnad :va

Nästa fråga. Jag vet att ventiljustering skall göras vid denna service. Hur pass stor är risken att justeringen är felaktig i dagsläget och att det är skadligt för motorn att köra nu som jag gör, dvs mer än rekommenderat antal mil. Är varje dag en plåga för motorn? Kan jag märka att det är kritiskt på något vis? Eller kommer det som ett brev på posten när motorn plötsligt skär ihop? :)

Det var lite väntetid för servicen, men man vill ju gärna köra så mkt om möjligt fram till det är dags. Oljenivån är ok, och oljan ser fin och ljus ut när jag kollar. Hmm.. vore kul att veta. Det känns som den går "som vanligt", en del avgasknallar dock men det får man väl på köpet med Akra helsystem har jag läst (smällde nog lika mkt tidigare).

Tack för hjälpen!

Kan skarpt rekommendera Johan på mcsport. Grymt service inriktad och fixar hojen på engång. Inga problem alls att ha o göra med utan snarare tvärtom att det är roligt o ha med han o göra. Då många service ställen inte bryr sig om sina kunder. vilket johan verkligen gör.

Det är värt varenda krona att åka till honom!

Det är ju en ungefärlig rekomendation och det är inte så att när man passerar 500mil så rasar allt så några mil hit eller dit ingen större roll (inte ens säkert att dom behöver justeras). Har en polare med en Duke som säkert kört 1000mil nu utan att ens kolla ventilerna (fast det kanske inte är att rekomendera).

Annars kan man märka att spelet börjar bli galet på att den blir svårstartad eller att det knäpper från motorn.

Tack för inläggen Linkan och mr tank!

Hammarströms MC gjorde idag ett mkt seriöst och proffsigt intryck i alla fall när de servade min hoj, verkar ligga i MC-sports lokaler där man även kan köpa reservdelar osv. KTM-banners överallt och trevlig personal. Rekommenderas!

Nu blir det till o gasa fullt igen!:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back