KTM 640 -07 effektbegränsad på första växlarna?

• Thread starter Thread starter mickelin
  • Start date Start date

mickelin

Guest
Är en KTM 640 -07 effektbegränsad på de första växlarna och i så fall, hur?
Vill då, självklart, gärna ha beskrivning och hjälp med hur jag tar bort den begränsningen. På en del landsvägshojar vet jag hur man ska göra men här tog mina kunskaper stopp...

Det där har jag hört om, ska vara en sladd till förgasaren om jag inte minns helt jäkla fel.

Dela kontaktstycket bara.

Bryter lite mot reglerna och uttalar mig trots att jag inte är säker på att det även gäller Din hoj
På Min Duke -03 är det ett 2-poligt, ovalt kontaktstycke med en orange tätning på höger sida, i närheten av förknasaren.
Enligt uppgift är så är det en varvtalsbegränsning på de lägre växlarna. Dela på detta så försvinner begränsningen.

Bryter lite mot reglerna och uttalar mig trots att jag inte är säker på att det även gäller Din hoj
På Min Duke -03 är det ett 2-poligt, ovalt kontaktstycke med en orange tätning på höger sida, i närheten av förknasaren.
Enligt uppgift är så är det en varvtalsbegränsning på de lägre växlarna. Dela på detta så försvinner begränsningen.

Alla tips är bra! Tror du har rätt då det ser nästan lika ut som det du beskrev. Har fortfarande inte testat dock...

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!