Ktm 626,640,660,690. Honda xr650. Suzuki drz 400 vilken?

Bjänka

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Honda xr 250
Hej. Jag är intresserad av en supermotard och tänker köra en del i stan, till jobbet samt att jag ska kunna köra landsväg med hojjen också. Men efter landsväg så kommer jag max att köra ca. 40 mil en gång om året. De hojjar jag är intresserad av är Ktm 626,640,660,690. Honda xr650 sm. Suzuki drz 400 sm. Jag tänkte att någon av dem borde passa bra till mig. Jag har hört att de här hojjarna har ganska långa service intervaller.

Skriv allt ni vet. Blir tacksam för varje svar.

ska du köra grus också eller bara motard?
Av det jag förstått så ska drz vara kul men att man gärna byter ut den efter nåt åt.. 640 ska vara lite segare än 625/660, vet dock inte hur pass mycket, 640 har elstart samt fotpinnar för passagerare, 625 har el samt passagerarpinnar på nyare modellerna.. xr650 och KTM 625/660 ska väl vara ungefär likvärdiga i prestanda? xr650 har lite föråldrad teknik, KTM vibrerar mer..
Jag är själv inne på motardköp och kommer förmodligen hamna på en nyare 625 eller 640, vill kunna skjutsa. Sen vill jag kunna byta däck till enduro och sladda lite grus. 690 är dyrare, vet inte om den funkar bra offroad heller..?

Jag har kört 1000 mil med min xr 650. Bara bytt olja, filter, däck, bromsbelägg, kedja och drev. Mycket bra hoj som går i alla väder. Stark och villig till sladd både på blöt asfalt och suverän på grus. Pendlar 2 mil till jobbet och hoppas på våta vägbanor så man kan förena nytta med nöjje. Startar alltid elstart onödigt. drar 0.45 vid lugn körning, 0.8 vid grusbus.

TTR? med motard+originalfälgar:fakta Bra chassie, långa serviceintervaller, mkt billigare än övriga hojar du nämnt.

XR650R e en finfin hoj, men inte om du ska köra nå längre sträckor. Lägg en regnkappa över en tvåtumfyra så kan du provsitta en xr-sadel....

XR650R e en finfin hoj, men inte om du ska köra nå längre sträckor. Lägg en regnkappa över en tvåtumfyra så kan du provsitta en xr-sadel....
Då har du inte suttit på en obekväm sadel :fakta

Den är faktiskt inte så farlig att sitta på. Man börjar inte tänka på det förren efter 20-25 mil.

Den är faktiskt inte så farlig att sitta på. Man börjar inte tänka på det förren efter 20-25 mil.

20-25mil jovars men då har du ju stannat och tankat och vilat skinkorna.

Den är i alla fall så obekväm att jag har öppnat plånboken och beställt nytt sadelskum :fakta

20-25mil jovars men då har du ju stannat och tankat och vilat skinkorna.

Den är i alla fall så obekväm att jag har öppnat plånboken och beställt nytt sadelskum :fakta

meh, man kommer bara 10-12 mil på en tank så att sadeln är lite hård är inget stort problem.
Den är hård, men inte obekväm. :tungan
(lite fantomen varning där... :hihi )

BTW: Min XR650R, med SM och Enduro hjul är till salu.

PM'a vid intresse.
:hej

TTR? med motard+originalfälgar:fakta Bra chassie, långa serviceintervaller, mkt billigare än övriga hojar du nämnt.

TTR och DRZ-SM skulle jag aldrig valt som motard. På grus är de kanon men för trötta på asfalt. Har själv motardkit till min TTR men tröttnade snabbt.

Serviceintervallerna väger iofs upp det litegrann.
Mina 50 öre. :)

Har själv åkt xr och inget jag rek mer än att den kanske håller bra. Annars skulle jag utan tvekan skaffa en Ktm 690 Enduro. Den hojen kan du pendla med utan att få ballarna sönder varvade och vill du busa motard går det lätt att fixa.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra