KTM 625 VS 640 Prestige

Serviceintervallarna är samma.
640 har mindre förgasare, större tank, och fulare lykta fram och annan instrumentering.

Jag skulle ha valt 625.

• Gilla
Reaktioner: MaG
Serviceintervallarna är samma.
640 har mindre förgasare, större tank, och fulare lykta fram och annan instrumentering.

Jag skulle ha valt 625.

Vad är det för mening att ens ha 640? Det är ju inte direkt mer touring, 5% liksom. Aja 625 är ju klart det bättre valet. Men 640 har snyggare svart plast ;) Vet att man kan byta, men iallafall :tungan

Vad är det för mening att ens ha 640? Det är ju inte direkt mer touring, 5% liksom. Aja 625 är ju klart det bättre valet. Men 640 har snyggare svart plast ;) Vet att man kan byta, men iallafall :tungan

Den enda anledningen jag kan komma på varför man väljer 640 istället för 625 är om man köper en -04a eller äldre, för då får man bara skjutsa på 640n.

Den enda anledningen jag kan komma på varför man väljer 640 istället för 625 är om man köper en -04a eller äldre, för då får man bara skjutsa på 640n.

Aha ok, det var lite ny info.
men du får alltså skjutsa på 625 04 och neråt?

finns något som folk verkar glömma. 640in kan ligga lite billigare i pris när man kollar på samma årsmodeller/kvalite jämnfört med 625orna.

För mig finns det effekt så det räcker och blir över i min 640. Övningskör just nu bara däremot och har helsystem och annan förgsare :) Inte testkört en 640 som är mer orginal...

Prestige som du säger är bara kosmetiska skillnader

Så det jag säger är att om jag haft mer pengar när jag kollade efter min första hoj så hade jag köpt 625:a. Men jag är absolut inte missnöjd med min 640 heller för den delen

Last edited:
finns något som folk verkar glömma. 640in kan ligga lite billigare i pris när man kollar på samma årsmodeller/kvalite jämnfört med 625orna.

För mig finns det effekt så det räcker och blir över i min 640. Övningskör just nu bara däremot och har helsystem och annan förgsare :) Inte testkört en 640 som är mer orginal...

Prestige som du säger är bara kosmetiska skillnader

Så det jag säger är att om jag haft mer pengar när jag kollade efter min första hoj så hade jag köpt 625:a. Men jag är absolut inte missnöjd med min 640 heller för den delen

Det är sant som du säger. 640n ligger oftare bättre i pris. Får man tag på en fin lite billigare, så kan man alltid komplettera med en ordentlig förgasare... sen kan man ju köpa en mindre tank, hårdare sadel och några 625-klistermärken :D

Det är sant som du säger. 640n ligger oftare bättre i pris. Får man tag på en fin lite billigare, så kan man alltid komplettera med en ordentlig förgasare... sen kan man ju köpa en mindre tank, hårdare sadel och några 625-klistermärken :D

Varför det?
Bättre att ha kvar sin tank och "mjukare"sadel och byta förgasaren.
Tycker tanken är snyggare på 640n än på 625:an.
Snyggt med infällt tanklock:tummenupp

Varför det?
Bättre att ha kvar sin tank och "mjukare"sadel och byta förgasaren.
Tycker tanken är snyggare på 640n än på 625:an.
Snyggt med infällt tanklock:tummenupp

Givetvis. Menade bara hur man nästan får en 625a om det är det man vill ha... :tungan

Man kan sätta fotpinnar på min 625a -04, tror bara d e 660 som har klen bakram. dock e inte min reggad för skjuts tror jag. den e för övrigt till salu!

Byggde en hybrid åt en tysk kille nyligen. Ett 640 chassie från början fast med ombyggd fjädring och uppstagningen från 660SM Factory. Monterade sedan i min 692cc motor jag inte hade råd att behålla....
Blev finfint synd att jag inte äger den själv bara.:huvet

Mitt val bland LC4 hade nog blivit en 640 där man bytt förgasaren till FCR. 660 är uteslutet pga enbart kick, visst det väger mindre men för gatbruk är den lägre vikten inte kompenserad av att stå och kicka i bilkö.
625 går bort pga den löjligt lilla tanken, 12mil aktionsradie och konstant oroa sig över att stå på en fin kurvig väg och inte hitta en mack är irriterande. Cykeln är inte rejsig nog för att man skall stå ut med dylig viktbesparing. Är man anal över vikt finns Husaberg 650.

Tack för bra svar, vad kostar en såkallad FCR-förgasare?

3000 för en beg installerad och klar med korrekt bestyckning och gratis bestyckningshjhälp om man inte är nöjd. Sen rekommenderar jag att man byter gaswire också och då går det lös på 500kr till....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti