Ktm 625 Smc

roboteket

Roboteket
Gick med
7 May 2007
Hoj
KTM 625 SMC
Hallo,

sitter på en -06:as KTM 625 SMC, skulle sätta på fotpinnarna till den så tjejen kunde åka.

Men det låter hur korkat som helst men jag hänger inte med på var delarna som följer med ska sitta, triangeln och pinnarna fattar man, men "guld-hållaren" och lite brickor och skruvar...

Någon som har samma modell och kan hjälpa mig?

Spanks!

Kolla i boken, du har garanterat fått en bok med sprängskisser.

Fattade inte heller. Va fan ska man med dom där krokarna till ??

TACK AIR100!

Passagerar pinnana ska sitta med två skruvar men kittet med krokar verkar inte vettigt

Krokarna är nog till sadeln, för att kunna "låsa" fast hjälmen.

Verkar genomtänkt då sadeln inte är låsbar...

Jag stod också och kliade mig i huve.

/Nicke

den däringa slangen då ? :-)
Å påsen med skruv...är det bara extra skruv ?

Men om vi säger såhär, det är ingen som har en riktigt bra förklaring på vart alla delar ska eller hur fotpinnarna ska fästas?

har faktiskt ringt till c:a 5 KTM återförsäljare med verkstad och ingen fattade vad de bockade guldhållarna/brickorna var för något.

Men ge dig nu! Hur svårt är det att skruva fast ett par fotpinnar???. Krokarna är förmodligen till väskor och dylikt. Jag hade skitit i dom och en ryggsäck brukar räcka om man vill toura med en 625a. Längre touringresor pallar man ju inte med en skakig KTM.

Men om vi säger såhär, det är ingen som har en riktigt bra förklaring på vart alla delar ska eller hur fotpinnarna ska fästas?

har faktiskt ringt till c:a 5 KTM återförsäljare med verkstad och ingen fattade vad de bockade guldhållarna/brickorna var för något.

Guldhållarna och brickorna är inte till fotpinnarna. Det enda som är till fotpinnarna är två stycken ramskruvar på var sida. Svårare än så är det inte... :)
Jag ska försöka fixa bilder och visa..! :tummenupp

EDIT: Kolla bilden. Du skruvar ut den inringade skruven och i den ringen som är ovanför sitter en plastplugg som du drar ut och i dessa två hål skruvar du i fotpinnen...

EDIT2: Det är alltså den svarta triangeln som ska sitta här och sen skruvar du på fotpinnen på denna med hjälp av en stycken bricka och en stycken mutter.

EDIT3: Bah, slänger upp en bild på hur det ser ut med pinnen på också... ;)

Bifogat

• fotpinnar.jpg
    fotpinnar.jpg
    38.2 KB · Visningar: 62
  • fotpinnar2.jpg
    fotpinnar2.jpg
    44.3 KB · Visningar: 64
Last edited:

Hade jag haft sprängskisser på -05/06 så hade jag gladeligen lusläst var krokarna ska sitta men nu har jag ingen sådan!

Tänk dig själv på vilket sätt kan man sätta fotpinnarna fel?

Nä men fotpinnarna är inte det viktiga :-)
det viktiga är krokarna....jag vill oxå veta....å jag har svårt att bara släppa sånt....VILL VETA

Har oxå ett par sånna där krokar, tänkte använda dom till att hänga hjälem i min bod, funkar kanon!! ;)

den däringa slangen då ? :-)
Å påsen med skruv...är det bara extra skruv ?

Slangen och nippeln är till för när du ska fylla på olja uppe i ramen. Nippeln sätter du i locket på oljeflaskan. Påse med skruv låter som skruvarna som blev över när de tog på locket på luftburken.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph