Ktm 625 Smc

Gurra G

Hallå där...kött o blåbär
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Småland
Hoj
690 Smc
Tjenis! Nu har ja sålt 954:an för att motard begäret tog över!
Nu till ämnet: E på jakt efter en 625:a helst en 04:a me elstart men e det så att den e ovanligare än 660? Tycker att just 660 finns det en del ute på annons men 625:or verkar svårare, Lr vart hittar man dem? Lurade lite på en 660 men efter va ja läst mig till så verkar det inte skilja mkt på de två, så ni som åker Ktm får gärna dela era åsikter här. (Har sökt)
E det nån som vet om en fin 625:a så hör gärna av er!
 
Ja du det finns ju ett fåtal ute på marknaden men många är så pass nöjda med sina 625 att de behåller dem lite längre än 660 ägarna!

Stort samma hoj förutom lite mer pulver i 660!

Nu sökte jag över hela sverige!


http://www.blocket.se/vi/8443819.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8415578.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8306537.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8144493.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8450851.htm?ca=11_s 625 från 2002 "dock utan elstart" är inte fy skam heller, och så kan du köra grus på köpet!!! :)
 
mr_chainsaw skrev:
2260352 Hej... Får man fråga varför just en 04:?

Tycker 05:orna har mycket snyggare röv, men det är min åsikt :banana

He he en mindre dämpare att slå sönder vid marksyning!
:hihi
 
Tycker personligen att -04:an e snyggare, Gillar inte 2 dämpare..ser klumpigt ut i mina ögon.
De på blocket har ja ringt på men folk verkar inte förstå att om man sålt saken man annonserat ut så tar man bort den...såå jäkla irriterande.
Thanx anyway.. I keep looking :cool:
 
Tycker det ser lite fetare ut men & andra sidan blir det dubbelt så dyrt om nått skulle hända :( ... Hoppas du hittar nått... De är verkligen roliga att köra hehe...






Gurra G skrev:
2260729 Tycker personligen att -04:an e snyggare, Gillar inte 2 dämpare..ser klumpigt ut i mina ögon.
De på blocket har ja ringt på men folk verkar inte förstå att om man sålt saken man annonserat ut så tar man bort den...såå jäkla irriterande.
Thanx anyway.. I keep looking :cool:
 
Gurra G skrev:
2259976
...
Nu till ämnet: E på jakt efter en 625:a helst en 04:a me elstart men e det så att den e ovanligare än 660?
...

Kom ihåg att 525:an också har elstart :mattias
 
Jag är också på jagkt efter 625 -04, och håller helt med dig, det är inte lätt!

Tycker inte 660 har något direkt som talar för den m man jämför med 625.

Vill helst ha 525, men att behöva serva den hela tiden låter både dyrt och svårt.

Som sagt, någon med en 625a till salu, ring mig gärna: 0705-867022

Mvh

Fredrik
 
625?640?660?

motardnisse skrev:
2260298 Ja du det finns ju ett fåtal ute på marknaden men många är så pass nöjda med sina 625 att de behåller dem lite längre än 660 ägarna!

Stort samma hoj förutom lite mer pulver i 660!

Nu sökte jag över hela sverige!


http://www.blocket.se/vi/8443819.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8415578.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8306537.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8144493.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8450851.htm?ca=11_s 625 från 2002 "dock utan elstart" är inte fy skam heller, och så kan du köra grus på köpet!!! :)
hej! jag undrar va de är för motor effekt på 625,640,660? och är det bara att byta fälgarna om man har en offroad och viseversa... tror att jag skulle piska grusväg mest.... men vill kunna åka asfalt med... vilken av modellerna är bäst..... :confused:
 
Davva skrev:
2281596 hej! jag undrar va de är för motor effekt på 625,640,660? och är det bara att byta fälgarna om man har en offroad och viseversa... tror att jag skulle piska grusväg mest.... men vill kunna åka asfalt med... vilken av modellerna är bäst..... :confused:
skulle säga 625 lr 660. Båda är utmärkta val.
Ser ingen anledning att köpa en 640 direkt då många gör om dom så dom blir som 625 i motorn oftast.
Sen är väll 640 lite tyngre samt osmidigare ändå?

Så orkar du kicka 660.
Annars 625.

Han jag köpte min av sa 63 hästar i motorn på veven.
Om det är sant lr inte kan jag inte svara på.
Dock brukar jag se papper på runt 52-55 hk på baken rätt inställd.
Så det blir väll runt 63 på veven antar jag :va

660 har väll någon häst mer samt bättre vridmoment.
Dock har du effekt så det räcker i en 625 på grusväg kan jag nog garantera.
 
Last edited:
Davva skrev:
2281596 hej! jag undrar va de är för motor effekt på 625,640,660? och är det bara att byta fälgarna om man har en offroad och viseversa... tror att jag skulle piska grusväg mest.... men vill kunna åka asfalt med... vilken av modellerna är bäst..... :confused:


har haft 640-03 och åker 660-03 nu, ganska svårt och jämnföra i och med att min 660 inte är orginal. Men jag var mkt nöjd med 640n, fick dock bra betalt så jag sålde.

Och det går alldeles utmärkt att åka grus med sm däck.
 
Gurra G skrev:
2259976 Tjenis! Nu har ja sålt 954:an för att motard begäret tog över!
Nu till ämnet: E på jakt efter en 625:a helst en 04:a me elstart men e det så att den e ovanligare än 660? Tycker att just 660 finns det en del ute på annons men 625:or verkar svårare, Lr vart hittar man dem? Lurade lite på en 660 men efter va ja läst mig till så verkar det inte skilja mkt på de två, så ni som åker Ktm får gärna dela era åsikter här. (Har sökt)
E det nån som vet om en fin 625:a så hör gärna av er!

Köp en 660 till vettigt pris. Elstart är överskattat. Min hoj startar på första eller andra kicken. Det är inte särskilt jobbigt att kicka.
 
paprika skrev:
2282873 Köp en 660 till vettigt pris. Elstart är överskattat. Min hoj startar på första eller andra kicken. Det är inte särskilt jobbigt att kicka.

Jag håller med. Jag hade en 660 förra sommaren och när man väl lärt sig tekniken så startade min alltid på första kicken så jag upplevde aldrig bristen på elstart som något problem. Skulle jag köpa en LC4 igen skulle jag aldrig tveka i valet utan köpa en 660 direkt!
 
Det är ingen direkt märkbar skillnad på 625 och 660, utom att 625.an ju har elstart, grymt skönt! Haft 625 -02 förut som hade kick, jättelättstartad javisst, men på gata ska man ha elstart! Finns många situationer då man klarar sig utan motorstopp, då är elstart smidigt att ha.
640 känns och upplevs mycket tröttare, men går nästan jämbördigt i rent acc.
 
Back
Top