KTM 625 sc - sxc ?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Vad är skillnaden på 625 sc -02 och 625 sxc -03 förutom årsm och ett x?
Nån som har koll?

Det är elstart -03 & nyare samt en del interna ändringar i motorn till -03.
I princip är det samma cykel så när som på elstarten.

Så nästan samma hoj mao.
Så en -02 för 55kkr 800tim med beringer eller en -04 för 68kkr 160tim med 17" till båda.....
Lutar åt -02:an tror jag, verkar det klokt? ok pris?

Ja det verkar klokt. 625 02 är en bra hoj. Och bromsar är viktigt. Dessutom är ju SC´n en motard medans SXC´n är en enduro. Stor skillnad på fjärdingen.

420 skrev:
Ja det verkar klokt. 625 02 är en bra hoj. Och bromsar är viktigt. Dessutom är ju SC´n en motard medans SXC´n är en enduro. Stor skillnad på fjärdingen.

Medhåll där! Det finns egentligen bara en svaghet på 02:ans SC och det är kopplingslagret som från början var av taskig kvalitet. Kolla att det är bytt mot nyare och annan modell (SKF) och om det inte är gjort eller försäljaren är osäker - be någon göra det åt dig (om du inte mekar sådant själv).

Ifall det nu inte är bytt vad skulle det kosta ca? Så jag kan pruta lite.

Boris skrev:
Ifall det nu inte är bytt vad skulle det kosta ca? Så jag kan pruta lite.

Det finns flera här inne som haft 625:a och bytt kopplingslager - de kanske kommer ihåg hur mycket det gick på. En gissning är mellan en till två tusenlappar. Det är jobbet som kostar mest (plocka ur och splitta motorn) - lagret är ett standard SKF och så behövs ett enkelt urdragarverktyg.

TomK skrev:
Det finns flera här inne som haft 625:a och bytt kopplingslager - de kanske kommer ihåg hur mycket det gick på. En gissning är mellan en till två tusenlappar. Det är jobbet som kostar mest (plocka ur och splitta motorn) - lagret är ett standard SKF och så behövs ett enkelt urdragarverktyg.

aha, är det nått som ska vara fixat på garantin, nån som vet?

Ja det gjordes på garantin på min. Och man behöver inte dela motorn heller, för det går att ta lagret utifrån om man knackar sönder det.
Det bör göras på garantin på alla 02:or eftersom det enbart i tyskland gick sönder på över 50 st. Och här i sverige så är det iaf ett antal som gått sönder.
Jobbet borde ta en erfaren mekare ett par timmar om han inte delar motorn.
Ragnar på Lellesmc gjorde jobbet på min medans jag tittade på. Körde hem 3 timmar senare. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back