KTM 625 oljekladd......

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Karlstad
Hoj
KTM625SMC
Har lite problem med att det kommer olja någonstans och kladdar ner kedjan som sen sprätter överallt bla på mitt bakdäck.... inte så bra....

Har försökt att se vart det kommer ifrån men kan inte komma på de :va
Verkar som det kommer innanför framdrevet typ..?? Nån som har koll på vad de kan va, kolla en annan tråd med liknande problem men det verkar inte vara samma.....

Tacksam för all hjälp jag kan få, är ju inte precis nån mästarmekaniker.... :tungan
 
RoadRunner skrev:
Har lite problem med att det kommer olja någonstans och kladdar ner kedjan som sen sprätter överallt bla på mitt bakdäck.... inte så bra....

Har försökt att se vart det kommer ifrån men kan inte komma på de :va
Verkar som det kommer innanför framdrevet typ..?? Nån som har koll på vad de kan va, kolla en annan tråd med liknande problem men det verkar inte vara samma.....

Tacksam för all hjälp jag kan få, är ju inte precis nån mästarmekaniker.... :tungan

1. Packboxen på utgånde axeln, där drevet sitter.
2. Paknigen till hydralkopplingen (om du har sån koppling)
3. Pakningen till oljefilteret (osäker om den sitter där på din)
4. För mycket kedjesmörjning :rolleyes:
 
Last edited:
Om du säger att det kommer från framdrevet så kan det vara packboxen som sitter på axeln där som har gått.

Automatisk kedjesmörjning :tungan
 
eller om det kan vara vevhusvent in i luftburken, endel sölar ut en massa olja där och så rinner det olja från luftburken ner på bla kedja
 
Som sagt kolla luftburken.

KTM:er är ju lite halvkända för att vilja trycka ur sig olja vid körning på bakhjulet.
Kolla vad den stora slangen från motorn (bakom cylindern,rätt ur växelådan)på högersidan mynnar ut,det kan ju vara någon som dragit om den ifrån luftburken.

Pappfiltret sitter på andra sidan på alla Lc4 motorer,men det stora filtret längst fram bakom fram hjulet där ramen delar sig,och när du är där och rotar så kolla så luftningpluggen i ramen uppe vid styrkronan är riktigt åtdragen,annars kan det småläcka vid högre varv.

Annars kolla på toppen ,i princip alla Lc4 läcker i ventilkåpspackningen.
 
Last edited:
Tack för allla svar!!

hmmm verkar som det skulle va packboxen bakom drevet..... har redan kollat luftburken o allt de där.

fan är det krångligt o fixa lr är det attt lämna in som gäller???
 
RoadRunner skrev:
Tack för allla svar!!

hmmm verkar som det skulle va packboxen bakom drevet..... har redan kollat luftburken o allt de där.

fan är det krångligt o fixa lr är det attt lämna in som gäller???

Har aldrig bytt på en Lc4 men Enl sprängskissen sitter det en packbox som skall gå att byta utifrån.

Enklaste är nog att lägga hojen på sidan och sen ta tag i packboxen men passade verktyg och dra av den ifrån axlen.

Var väldigt försiktig när du monterar den nya,lägg tex Overhead film på axlen som packboxen kan kana på ,annars är risken stor att du sabbar den igen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top