Nu när vårvärmen visade sig så passade jag på att ta en sväng med min KTM 625 SMC. Efter att kört ca 10 minuter börjar bakhjulet gå trögare och trögare. Jag trodde jag hade fått i fel växel, eftersom jag märkte att motorn fick svårare och svårare att orka med) men efter ca 20 meter så låste sig däcket i princip helt och det bidde kärringstopp på motorn (låg som tur var bara i 40-50kmh). Det gick då knappt att rulla cykeln av vägen utan bakdäcket fick släpa över asfalten. Var ingen skillnad vare sig jag drog in kopplingen eller dekompen.
Fick ringt dit en kärra, när den väl anlände efter ca 5-10 minuter så gick det lättare att rulla bakhjulet och när vi rullade av cykeln från kärran (ytterliggare 20-30 minuter senare) så rullade den som vanligt.
Va f*n kan det vara för nåt?? Vart skall jag börja leta? Nån som har några ideér?
Fick ringt dit en kärra, när den väl anlände efter ca 5-10 minuter så gick det lättare att rulla bakhjulet och när vi rullade av cykeln från kärran (ytterliggare 20-30 minuter senare) så rullade den som vanligt.
Va f*n kan det vara för nåt?? Vart skall jag börja leta? Nån som har några ideér?