Ktm 625/660 Vs Ktm 690 Smc/enduro ?

Ktm 625 bra hoj? bra första hoj?

Inte inkörd? WTF! LOLZ0R! OMFG!

tjena! Är grymt sugen och nära på att köpa en Ktm 625-04a.
Tänkte höra vad ni som har dessa ktm 625 tycker om dom?
Har provkört en sväng och tyckte att den gick jäkligt bra men vibrerade en hel del. Även kollat försäkring på den och fick bra pris då den är reggad som 25kw redan från fabrik.
Skall även tilläggas att det är min första MC.
tacksam för svar!

Last edited:
Har provkört en sväng och tyckte att den gick jäkligt bra men vibrerade en hel del. Även kollat försäkring på den och fick bra pris då den är reggad som 25kw redan från fabrik.
tacksam för svar!

Det är sjyssta grejer...Vad vill du veta om hojen? Stör mig inte speciellt mycket på vibrationerna om jag ska vara ärlig. Finns annars en 625-tråd där du kan ställa frågor.

tacksam för svar!

Tycker inte man behöver säga så mycket om den hojen. Klockren!
Men glöm inte att kolla upp det där med 25kw, 2004 årsmodell är inte reggad som 25kw från fabrik. Det gäller endast 2005 och senare.
Har du hittat en shysst 625 i bra skick så köp!

Nå imorgon är idag :) någon som provkört ?

Kanske får möjlighet att provköra den på bana om 2 veckor ca :)
Jag har testat 690 enduro idag, den gick rätt bra tyckte jag.

Strypt på 1an och 2an, reser sig lätt på 3an och på 4an är det bara att rycka litegrann så går den upp, rolig hoj som fan enligt mig blev ju lite sugen om man säger så.

Riktigt grym frambroms också, även om den är mindre än min 625 frambroms så är den bättre tycker jag, mer känsla eller nåt, chassiemässigt så var den också grym tyckte jag.

Den svänger praktiskt taget av sig själv och är lätt att kasta runt.

Det enda jag störde mig på var att man inte kan sitta bekvämt med högerfoten pga en motorkåpa sticker ut lite väl mycket för min smak och att motorbromsen inte var så häftig som på de gamla LC4orna.

Annars var det en kanonhoj enligt mig, har ju samma motor som den första 690 men denna känns mycket rappare.

Testade även en 690 duke men den kändes som gamla 690, dvs inte allt för häftig, man får rycka lite för att wheela med den, i 2an...

Testade en RC8 också, fy faaan vilken hoj, gick som ett jävla spjut, helt sjuk hoj och vilket bottendrag! Grymt chassie och grymma bromsar med en potent motor, jag blev rätt sugen men den kostar ju 160k också. :näsblod

Jag har testat 690 enduro idag, den gick rätt bra tyckte jag.

Strypt på 1an och 2an, reser sig lätt på 3an och på 4an är det bara att rycka litegrann så går den upp, rolig hoj som fan enligt mig blev ju lite sugen om man säger så.

Riktigt grym frambroms också, även om den är mindre än min 625 frambroms så är den bättre tycker jag, mer känsla eller nåt, chassiemässigt så var den också grym tyckte jag.

Den svänger praktiskt taget av sig själv och är lätt att kasta runt.

Det enda jag störde mig på var att man inte kan sitta bekvämt med högerfoten pga en motorkåpa sticker ut lite väl mycket för min smak och att motorbromsen inte var så häftig som på de gamla LC4orna.

Annars var det en kanonhoj enligt mig, har ju samma motor som den första 690 men denna känns mycket rappare.

Testade även en 690 duke men den kändes som gamla 690, dvs inte allt för häftig, man får rycka lite för att wheela med den, i 2an...

Testade en RC8 också, fy faaan vilken hoj, gick som ett jävla spjut, helt sjuk hoj och vilket bottendrag! Grymt chassie och grymma bromsar med en potent motor, jag blev rätt sugen men den kostar ju 160k också. :näsblod

HA jag visste det du som sa att den nya motorn suger pung... fick du.......:pannkyss du ska inte köra imorn???

HA jag visste det du som sa att den nya motorn suger pung... fick du.......:pannkyss du ska inte köra imorn???
Ja, i din hoj suger den, och i den nya duken, fast duken är ändå bättre än din för den är inte lika trött.

Din hoj är trött som fan och väger bly.

Nej jag ska inte köra imorgon.

Jag var och provade 690 smc och 690 enduron i helgen. Det var ganska stor skillnad på dom. Dessa hojjar var helt orginal. Jag upplevde dem som slöa på låga varv, inte alls lika starka som min xr 650. Det hände knappt nåt vid full gas i 90 km/t, medans xren drar starkt. Enduron var den roligare av dem, fast den kändes oroligare än min på grus.

Hm fasen man blir ju ännu mera kluven.Ena säger si o andra så,bu o bä :va

Aja hoppas jag får chansen att prova dem båda inom snart tid.

Bör väl komma ett och annat trimkit även till dessa hojar med tiden eller?
Trimkamm osv motorjobb.

Finns väl akrapovic helsystem redan :va
Typ av power commander :va

Provkört 690 smc och 690 enduro

--------------------------------------------------------------------------------

Såja idag fick jag tillfälle att provköra både 690 smc & 690 enduro.

Upplevde båda ganska trevliga och kändes snarlika i gången.
Samma motor osv,vad skiljer egentligen? utväxling ?

Hojarna verkade vara inställda på mellan , 2 av 3.

Upplevde dock 690 smc som något trevligare.
Finns köpa extra enduro fälgar till som passar 690 smc,kring 10 tusen.
Förmodar att det tillkommer skivor och givetvis däck.
Vet ej hur det blir med oken osv men som jag förstod det så skulle det passa.

Väcker ha begär.

Inga problem med brända byxor men kan förstå om man kör mer aktivt och slänger fram benet/foten i alla lägen att det kanske kan ske.
Vid vanlig provkörning va det dock inga problem.

Somsagt upplevde smc trevligare än enduro,vet ej varför egentligen.Lite kort provtur och tråkiga vägar men de går ganska snarlikt annars.
Kanske var det för att smc har mindre hjul och kändes lite annorlunda i styrningen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman