Ktm 625, 660, 525 köpråd.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Hej
Funderar på att skaffa en till cykel.
Vad är skillnaderna på 625:an och 660 ?

Sen har jag kikat lite lätt på 525:an, där är det väl exc som gäller, men har även sett att endel kör med smr, går den regga ? och om ja, är det krångligt ? Vad är det för service på 525:an ?

Hade en Husaberg 650 -05 är 625/660 mycket slöare eller är dom helt ok att åka med.

Tack på förhand..
 
660/ 625 inte mycket mest mer mos i 660 pga mer cc.

660 motorn är nog närmaste husan du kan komma. Ungefär samma karaktär och sluteffekt.

Har dom bara samma avgassystem och 660ien har lika fritt i luftburken som husan så ligger dom i stort sett exakt på samma kus och vrid

Ex. KTM660 Med Helsystem akra ca 61 hk.
Husaberg med akra ca 61 hk

Men då väger ju kTMen minst 135kg torr och husan minst 20 kg mindre så den upplevs som vildare såklart.

525an är ju lika reggad som husan dvs landsväg . Men där har du då samma serviceintervaller som husan.

Effekt bromsade brukar landa på 48- org och strax över 50-52 med helsystem.
 
Vid dom kappkörningar jag gjorde med min 660 mot husaberg 650 så har det varit precis jämt skägg...

625 och 660 är mera "landsvägsanpassade" än husabergen och KTM 525. Som "busredskap" är är nog 525 och husabergaren roliga av den lägre vikten.

Du får fråga dig vad du ska ha hojen till egentligen; Bankörning, bus, jobbpendling eller bara myturer på landsvägen/stan, och köpa hoj efter dessa förutsättningar..

/Cooler
 
Jag har ju R6:an också, så det kommer ju inte bli så värst långa turer. Kanske 5mil enkel resa på sin höjd. Vill ha något att mer åka ut en timme och bara busköra som jag gjorde med husan. Dra lite wheelies och stoppies och bara ha kul.

Vad hade ni själva valt ?

Hur är det med servicen på 625/660. Är det var 500:e mil ? Någon STOR service på dom ?
Någon stor service på 525:an och isåfall när ?
 
jag har precis köpt en ktm o kan säga att man sitter o garvar i hjälmen. grymt kul.

Ska du bara busa så skulle jag tro att 525 smr är bättre, pga låga vikten. Men de e ju som sagt aningen mer effekt i 660:n vilket gör även de till en grymt wheelie maskin. ang servicar så e de väl egentligen bara ventiljusteringarna/oljebyten som man ska göra "ofta" tänkte göra min här nu efter 100mil i min ägo
 
jag hade köpt en 525 såklart.. måste jag ju säga för jag har en.. men lite sugen på huskys racemodeller oxå..
 
jag har precis köpt en ktm o kan säga att man sitter o garvar i hjälmen. grymt kul.

Ska du bara busa så skulle jag tro att 525 smr är bättre, pga låga vikten. Men de e ju som sagt aningen mer effekt i 660:n vilket gör även de till en grymt wheelie maskin. ang servicar så e de väl egentligen bara ventiljusteringarna/oljebyten som man ska göra "ofta" tänkte göra min här nu efter 100mil i min ägo


Kan man LV regga 525smr också ?
Hur går det till, vad behövs ?
 
Nej, möjligtvis enduroregga men det blir ju bara meningslöst..

Fel, de går visst :mattias

En jobbarpolare till mig köpte sin visserligen ny men vid köpet så reggade han den för LV.
Det beror tydligen på vilka papper dom som köpte den första gången ville ha. kan tyvär inte svara på vilka papper det är men jag är 100% säker på att det går att LVregga en 525:a om man har dessa dokument
 
Bästa rådet är väl: Provkör.

Bor du i krokarna av sthlm så har jag en 660 som är helt orginal för tillfället. Den kan du få prova om du vill...

Jag har orginalat den inför besiktning (lite jobb kvar bara... däck och blinkers... jag är laaaaaat) och sen ska den säljas.... (jopp! Det var smygreklam.)

Men som sagt, jäkligt svårt att sitta och beskriva skillnader och känslor mellan olika modeller i ett forum. Så testa om du har möjlighet.

/Lucky9
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top