KTM 625 2004 vs 2006

Vilken årsmodell tänkte du på då snowman89?


sedan snabb liten fråga vet ju att det beror lite på vart man bor och hur gammal man e osv men har ktm någon "märkes" försäkring eller e det bara göra som vanligt att sätta sig och ringa runt?

Om du tänker på hur länge dom håller så ska det ha varit generellt LC4 motorn.

Hur gammal är du? Bilsport och MC har en offroadförsäkring som bör vara billigast, fast du måste vara över 24 för att få teckna den. Annars kan du kolla med Svedea. De KTM'er jag har haft så verkar Svedea eller Bilsport och MC vara billigast.
Värt att tänka på är att Svedea har 10000kr i självrisk på alla KTM'er om den blir stulen, på bilsport och MC så har de 2500kr. Om du istället råkar ut för en olycka så har Svedea 2500kr i självrisk för vagnskadan medans bilsport och mc har 10000kr. För mig var de båda ungefär lika dyra i premien så jag tog Svedea. Min hoj står relativt säkert.. Så man prioritera och se vad som är mest troligt, att man kommer lyckas vurpa med den eller få den stulen :crash
 
När ungefär behöver man dela motorn på en 625 sxc och kolla över/byta lager, ventiler osv om man förutsätter att normal service som oljebyte etc är skött? Är 1500 mils gångtid mycket på en sådan?

På min hoj gick vevlagret vid 1400 mil. Cylinder och kolv var också färdiga.
Annars har jag hört 2-3000 mil om man sköter grejerna.
 
min rev jag efter 700 då de va skit på pluggen (visste inte när oljan va bytt men ändå) rev ner o de va flis i hela motorn nästan, men inget som fastnade på pluggen utan de hade gått ur en flisa ur blocket, som tur va på ett ställe där de inte spelar någon roll och antagligen fel i gjutningen för har aldrig sett/hört nån som råkat ut för samma
Men jag rev innan nått hann gå sönder :D
 
angående försäkringen så fick jag idag hjälp av insplanet,

7 lök för halvförsäkring, under 24 år, skriven i Växjö och med MC-kort i 1 år...
 
Det blev en 625 sxc -03. Ska byta däck och läst en del tester där TKC 80 och T63 verkar ligga i topp men hur funkar t.ex Michelin Sirac för säg 60/40 gata/grus? Är de dåliga så fort man kommer utanför asfalten? Annars lutar det väl åt T63 men är bara lite rädd att det blir "hoppigt/oroligt" på asfalt då de liknar crossdäck lite, eller har jag fel?

Sen finns det hål för passagerarfotpinnar i bakramen, är det säkert det är stålramen då så det går att skjutsa eller kan det vara aluminiumramen med (som man ej ska skjutsa med)?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top