KTM 625 2004 vs 2006

Hiilio

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Tjena

har försökt hitta lite info vad som skiljer ktm 625 från 2004 till 2006 funderar på att köpa "ny" motard nu när man sålt den gamla... hittar inte någon direkt skillnad på dem...

även om ni vet fördelar / nackdelar med den hojen eller skall man sikta på en 640 ist?

skulle vara tacksam för svar

mvh marcus
 
Nej inte 640. Den är tyngre och sämre förgasare.

Skillnad på 625 -04
img_9941439_01.jpg


625 -06
KTM625SMC-1376.jpg


Har du kosingen så satsa på en 690 istället.
 
okok bara piporna samt reg hållare som det skilljer?
läste att det var något om skjutsning oxå men vem skjutsar på en motard? :-)

690 sm eller smc? du menar den men "ank näbben"?

finns knappt några ute på blocket...
 
nja, hela bakdelen är ny på 05, 06.
dubbla pipor och plasten bak är mer kantig och inte så runda former som på den äldre.
Ramen bak är inte alu på den nya så den väger lite mer men den är också godkänd för att skjutsa.
serviceintervallen är ändrad från 250-500 mil (i papprena) byt oljan vid 250 mil ändå!
cylinderfotspackningen är bättre på 06an.
 
Köp 04:an istället. Den får du inte skjutsa på men den är dock lite lättare sen får du ha i åtanke att om du stegrar över så är det betydligt dyrare att skrota två ljuddämpare istället för en! Det skulle då avskräcka mig från ett köp:)
 
http://www.blocket.se/goteborg/Ktm_625_Motard_40451257.htm?ca=15&w=3

kolla in dendär om du inte sett den! Killen bor i samma stad som mig, fast en bit utanför, känner honom inte o har aldrig sett honom köra, men hört mig för och han ska tydligen vara rätt pedant och inte kört speciellt hårt me den. Du får nog höra av dig till honom rätt snart för jag vet ett par ifrån stan som är sugna pån ;)
 
Om man byter bakram till stål på en 625 sxc 2003-2004, sätter på fotpinnar är det bara att registreringsbesikta om hojen sen för att få den godkänd för passagerare? PS ingen som har en fin 625 sxc till salu med lite mil i närheten av Skåne, gärna 04-06? DS
 
Om man byter bakram till stål på en 625 sxc 2003-2004, sätter på fotpinnar är det bara att registreringsbesikta om hojen sen för att få den godkänd för passagerare? PS ingen som har en fin 625 sxc till salu med lite mil i närheten av Skåne, gärna 04-06? DS
SXC har redan lika stålbakram som 640 så det är bara att skruva dit fotpinnar om du vill.
 
Ok, men får väl reg.besikta ändå då en del inte är godkända för passagerare från början om det ska vara lagligt att skjutsa så att säga?
 
Tack men har tyvärr inga offroadhjul och ej reggad för passagerare

Jag har en SXC från 2005 och den är iaf reggad för passagerare. Den ovan är ju en 2005 SXC med motardhjul så den borde ju vara samma lika som min, tycker man ju...

Edit: Min är dock inte till salu...
 
Last edited:
http://www.blocket.se/goteborg/Ktm_625_Motard_40451257.htm?ca=15&w=3

kolla in dendär om du inte sett den! Killen bor i samma stad som mig, fast en bit utanför, känner honom inte o har aldrig sett honom köra, men hört mig för och han ska tydligen vara rätt pedant och inte kört speciellt hårt me den. Du får nog höra av dig till honom rätt snart för jag vet ett par ifrån stan som är sugna pån ;)

var faktist och kollade på den idag och inte för att vara elak på något sätt men den var nästan ett vrak...

alla lager behöver bytas koporna var repiga och satt ej fast
dämparna läckte och renoverigen för 25 k var gjord 07
samt att den inte var besiktigad
batteriet var kasst

dock gick/lät motorn bra

inte ens tvättad när den var inställd ställd efter vintern...
kanske e lite pedant men men kännde bara att det var lite för mkt jobb på den...

och killen som säljer den hade istort sett inte koll på något om den... säljer den för en annan...

Edit: Det var även olja under motorn...
 
Last edited:
Åfan va de så illa!

Nä de är inte så jädra skoj att köpa en hoj o behöva fixa en massa direkt för att ens kunna köra med den!
 
När ungefär behöver man dela motorn på en 625 sxc och kolla över/byta lager, ventiler osv om man förutsätter att normal service som oljebyte etc är skött? Är 1500 mils gångtid mycket på en sådan?
 
När ungefär behöver man dela motorn på en 625 sxc och kolla över/byta lager, ventiler osv om man förutsätter att normal service som oljebyte etc är skött? Är 1500 mils gångtid mycket på en sådan?

Har för mig att jag läst 2000-3000mil innan man bör klyva LC4 motorn för genomgång. Beror väl givetvis på hur den är skött sedan tidigare.

Du har inte funderat på en 690 Enduro istället? Den får du skjutsa på och den är både roligare och håller bättre än den gamla LC4an
 
Vilken årsmodell tänkte du på då snowman89?


sedan snabb liten fråga vet ju att det beror lite på vart man bor och hur gammal man e osv men har ktm någon "märkes" försäkring eller e det bara göra som vanligt att sätta sig och ringa runt?
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top