Ktm 625 -04 smc Värmenypit?

eriksson88

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2016
Hoj
Ktm 625 -04
Hejsan!
Åkte en sväng idag, inge tokkörning men blev en hel del slangåka. Stod still i 15 min, åkte sen 1km, stod sen still i 5 min, när jag sen skulle åka iväg började hojen rycka, kändes precis som soppatorsk, vred på reserven men det hjälpte inte. Stannade och då dog den, kolla så det var soppa i sen körde jag på starten, då hoppade den igång en snabbis men lät som att startmotorn gick tungt. Dog sen nästan på en gång och då var den stumm, även på kicken, lät den stå 5 min sen starta den igen, åkte förisktigt iväg men efter hundra meter la den av och kicken var stum igen. Har den värmenypit? Vad beror det på? Vattenpumpen trasig? Termostaten hängt sig? Kan cylinder/kolv tagit skada? Väldigt tacksam för svar. MVh Isac

Den lär inte ha värmenypit pga vattenbrist för då lär du ha märkt av en kokning. Den kan däremot ha värmenypit pga oljebrist så kolven skurit i cylinder. Kollade du oljenivån? Låg oljenivå i samband med slangning kan orsaka att oljepumpen drar luft! Om den nu skurit i cylinder eller kamlagring så måste du kolla oljepumparna och förmodligen renovera dem!!!!!

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...