KTM 620 motard drevning?

Waelo

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
KTM 620 SM, PITPRO PRO SM
Någon som vet en lämplig drevning på en KTM 620 för buskörning?? Satt 17/40 på när jag köpte den men den e för seg med detta... :confused:

Jag kör med 16/40, men har tidigare använt 16/38 för lite högre fart på landsväg. Det gäller ju att hojen är ordentligt avstrypt, så den orkar. För småbanor kan man dreva ner ännu mer, 16/44 eller 16/46 :)

Trevligt med en Göteborgare till som också har en KTM620-motard. Vilken årsmodell har du på din ?

ja lägg gärna ut en bild på monstet.
den kan inte vara lätt att tygla va?
hur långt slangar du?

Jag envisas med att köra lägst drevat, 16/36!!!!! Men det är en 660, som har sviestad som hemmabana...

/HW

TSHÖ!! lär dig köra först innan du ska hålla på dreva! vänta tills ja fått iordning på min hoj så ska den käka upp din!! ha! Superretrden! du ska bara klaffa ja kör längre än dig på slangen..

volbey skrev:
TSHÖ!! lär dig köra först innan du ska hålla på dreva! vänta tills ja fått iordning på min hoj så ska den käka upp din!! ha! Superretrden! du ska bara klaffa ja kör längre än dig på slangen..

Lugn nu killar... Ni vet ändå vem som har kört längst bakhjul i Göteborgstrakten :fakta

Nån som har drevat sin 640 då? Funderar på det, ska ha 16 fram men har inte bestämt vilken stl bak ännu? Vill kunna köra 120 km/h på motorvägen iallafall, kör aldrig snabbare ändå.

Bytte till 16 idag och jävlar vilken skillnad, går upp mycket lättare nu (hade stora probs förut) runt 35 km/h på 2:an. Har vart ute och övat plenty ikväll som en duktig elev :-)

Fick även med mig en 46:a för baken men den känns rätt så överflödig. Nån som e intresserad annars så lämnar jag tillbaks den?

?????????

Basse skrev:
Bytte till 16 idag och jävlar vilken skillnad, går upp mycket lättare nu (hade stora probs förut) runt 35 km/h på 2:an. Har vart ute och övat plenty ikväll som en duktig elev :-)

Fick även med mig en 46:a för baken men den känns rätt så överflödig. Nån som e intresserad annars så lämnar jag tillbaks den?
jag har 17/42 på min 640,tänkte dreva ner fram.vad är det för drevning orginal?

tshö!!

vet ej vad du ska ha för drevning wealo, men frågan e om du har ämnet för bakslang i dig????

makelele

Re: ?????????

ktmjacke skrev:
jag har 17/42 på min 640,tänkte dreva ner fram.vad är det för drevning orginal?

17/42 är det orginal, samma som jag hade. Så sätt på en 16 till och börja med, fin skillnad :-)

?????????

Basse skrev:
17/42 är det orginal, samma som jag hade. Så sätt på en 16 till och börja med, fin skillnad :-)
behövde du korta av kedjan nåt?eller räckte spännarna till?

Spännarna räckte fint, kom ca 3/4 cm längre fram bara.

Edit: alltså 3 fjärdedelars cm

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma