Ktm 620 engine rebuild - version slomo

Jepp, det har varit slött på sistonde.. Därav "project slomo" :) Skaffade en 690 smc-r som jag endurokonverterat när lite garage tid smugit sig in.
Har lite ledighet snart så det kan råka bli lite mekande då.

Hur går det här då? Inte fått nå sug att börja skruva ännu?

Mina små glin har tagit upp i stort sett all kvalitetstid och när jag väl kommit loss lite så har jag varit ute och kört hoj istället :crash Men som av en händelse så börjar det klia lite sådär smått i fingrarna igen.
Har gått på pappaledighet med knodd nummer två nu, så det blir nog lite fulmekande i garaget i höst. Kanske.. Knodd nummer 1 var lugn som en filbunke, nummer två hade fått en speedad iller att se ut som en sengångare på valium.. :wasntme

Känns som jag kört samma rejs som dig både med ungar o 620:) ska bli spännande o följa fortsättningen när du får tillbaka "meksuget"

Hittat hit å vill gärna följa bygget för jag har själv ett vilande objekt baserat på en 620 SC från -98... Kanske man blir peppad att komma igång....

Vaffalls? Har alla jevvlar en 620 som myser lite halvavklätt i väntan på fulmekande garaget? :va
Vi får köra rendezvouz någonstans i Svedala med dem när alla är klara. Någonstans runt 2020 kanske? :fyllisar :crash

Kan vara så....:hihi

Manliga maskiner ju... Därför alla vill ha såna...

Tänkte bara flika in att det inte gick längre med projektet. Efter 5 års stillastående i garaget fick den bli delbetalning mot en R1 i "bruksskick" (läs behöver komplett genomgång). Hoppas nya ägaren får ihop den till slut!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti