Ktm 530

def

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
halloj!i

ska o kolla på en ktm 530 i morgon och undrar om några här är äger en sådan?
skulle vilja veta vad ni tycker om cykeln, o vad det kan kosta att göra en service?

kollar även på några andra ktm cyklar: 640, 660, 625 vad hade ni valt?

ska mest köra stadskörning, lite landsväg samt grusvägar :)

KTM 530 är ju en riktig räser som kräver vård och omsorg, medan 640, 625 och 660 är lite mer förlåtande, dock tyngre och "tråkigare" beroende på hur kräsen man är.

Ska du inte köra som en tok, åka bana, köra i köpcentrum och andra olämpliga ställen, bomba helvet på bakhjulet utanför den lokala grundskolan eller spendera mycket tid och pengar på att hålla den i ordning, så hade jag valt 660, 640 eller 625, just för att de är lite mer sansade och hållbara.

Finns ett gäng LC4-experter här som troligtvis vet exakt alla för och nackdelar, men detta är iallafall min åsikt.
Jag valde iallafall 625 :)

Edit: menar inte att de tre sistnämnda är slöa eller tråkiga på något vis, men de är inte lika smidiga eller busiga som en 530 eller dylikt.

okej, köra som en tok kmr ja nog inte kunna låta bli, dock så är det många år sen som ja satt på en cross sist så kmr ta ett tag att lära mig antar ja.

men som jag fattat det så är det servicen som skiljer dom åt? googlat mig till 0.6L olja i motorn samt byta filter var tredje service.
vilket ger en snittkostnad på 137kr/service på 15 timmars körning.
dock så vet ja inte om man måste byta olja i växellådan samtidigt?

sen skulle det vara bra om någon har koll på hur många timmar som är ok för en hoj från 08/09

dåligt med svar här :P
köpte iaf hojen och skan hämta den i morgon :D
sitter och letar billiga försäkringar atm och undrar nu om någon VET om det sitter styrlås på en ktm 530 exc-r 2008?

tänkte ju inte direkt att kolla det i affären :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...