Ktm 530 Exc-r -08

PAJSEN

pajsen
Gick med
17 May 2006
Ort
i ett hus
Hoj
R1 -07.crf450-09
Hade tänkt köpa motard igen.:yoparty
Innan hade jag en 525a som jag va supernöjd med sen en husa650 som
va mindre kul.

Har en crf450r som jag ibland sätter på motard kittet på men den går 99% på
crossbanan inte gatreggad alltså, men oj så rolig.

Nu undrar jag om någon vet något om 530exc som motard.

BRA eller ANUS gämfört med 525an!

Gärna lite feedback från folk som kört 530in för jag hittar nada info
om den som motard.
 
Frågan gällde ju 530:ns egenskaper som motard och i sanningens namn motard kittade jag aldrig min enduro530 men egenskaperna kontra en 525a borde ju vara desamma ändå??

Motor, jämförbar m 525 möjligen något starkare, hörde nåt om 53 bromsade bakhjulshästar, lättare att gå på lagom med och inte fullt så mycket ryck vid låga varv som 525an kunde ha när axpumpen blåste in soppan.

Betydligt bättre att svänga med om man flyttar fram och gör rätt, e du lat o sitter som en hösäck i svängarna så har du sämre grepp på framhjulet än 525.

Ergonomin är bättre, inga kylarvingar som byxorna fastnar i, bättre sadel.

Jag gissar på att den är en kanonbra motardhoj!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top