Ktm 530 dör vid gaspådrag!

hermelin

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
KTM 530 EXC SixDays
Hej
Jag har sökt runt lite på forumet utan att hitta något om just mitt problem. min hoj hade lite problem med varmstopp och att den var svår att få igång med elstarten. Jag tog lös förgasaren och installerade en ny acc-pump med ställbar leak jet. För detta va man tvungen att borra hål genom flottörhuset, men man fick en fixtur att borra genom så jag kan inte ha gjort fel där.
Hojen gå nu efteråt hur bra som helst när jag kör med den, men om jag står på tomgång och snabbt ger mycket gas så låter det "boaaaaw" så vill motorn dö. inga problem när man redan har lite varv, som när man kör, men det är så galet irriterande :)
Vad kan detta bero på? Kan det vara att jag ställt leak jeten dåligt? Kanske fått skit i lågfartsmunstycket? Eller kan jag helt enkelt satt något fel när jag plockade ihop flottörhuset och acc pumpen?
Ny användare så jag ber om ursäkt om det redan finns hjälp för detta i forumet.

Det är din accpump som inte är korrekt inställd. Titta över pumpstången och ingreppspunkten. Accpumpsmodifiering med leak-jet är smidigt om man vet vad man sysslar med men det har orsakat mer skada än nytta hos många....

Okej. Tackar! Tror du det beror på att den får för lite soppa eller för mycket? Så jag vet hur jag ska ställa den.
Såg idag också att den tryckt ut, vad jag antar är olja genom kamkedjespännaren. Beror detta på att packningen är dålig eller kan det bero på något annat?
Vad är det som kan gå fel när man modifierar acc pumpen med leak jet?

Problemet är att ingen jäkel vet hur mycket leak jet som är lagom och det krävs en del bestyckningskunskap för att reda ut det. För just nu har du ingen aning om din leakjet gör att accpumpen ger mer eller mindre soppa än innan mod.....

Om det är tomgång och det tvärdör direkt när du öppnar så dränker du troligtvis cykeln i soppa.

Tack för hjälpen. Får testa ställa den och se om det blir något bättre. Den tvärdör inte vid gaspåslag utan är bara påväg att göra det, men så fort jag släpper gasen puttrar den på fint igen.
Det här med att den trycker ut olja genom kamkedjespännaren då? Vet du vad det kan bero på? Är det svårt att kontrollera spännaren? Vill se så inte kedjan sträckt sig men vet inte riktigt hur klurigt det är.

Tack för hjälpen. Får testa ställa den och se om det blir något bättre. Den tvärdör inte vid gaspåslag utan är bara påväg att göra det, men så fort jag släpper gasen puttrar den på fint igen.
Det här med att den trycker ut olja genom kamkedjespännaren då? Vet du vad det kan bero på? Är det svårt att kontrollera spännaren? Vill se så inte kedjan sträckt sig men vet inte riktigt hur klurigt det är.

Spännaren går att enkelt skruva ur och undersöka. Vanligt att man byter dem till en uppgraderad variant med både fjäder och hydrualik.

Okej. Då kollar jag den ikväll. Tack så mycket för hjälpen än en gång!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back