KTM 525Exc/motard e dålig?

Helgon26 skrev:
Inte mina ideer utan dom kommer direkt från handlaren... men det verkar som alla har olika åsikter..... jag tycker det är svårt att veta vad det blir i mil?? fast det kanske står i timmar på mätaren? men det hade varit bra att veta på ett ungefär..

Tack för alla bra tips och lite bekräftelse på ett lysande val
Taru 35 mil för 5h, 70 mil för 10h och 105 mil för 15h så äre lugnt.

Apropå oljebyten så finns det ett intressant inlägg här på SH, sök på olja. Bra att veta hur olja eg. funkar. När jag köpte min fick jag reda på att man måste byta olja varannan timme.....bullshit talk förståss.

sviker du oss nu?
e bara för du är ute o har allmänt kul på vägarna (och utanför vägarna :lol)
Upp med bilder nu :7peta

mriders skrev:
sviker du oss nu?

Ja jag hämtade den i morse.... har averkat 15 mil idag och ganska ont i baken... men men man vänjer väl sig. Jag är helnöjd, den är ju grymt rolig o lättkörd samt fungerar även bra om man vill köra lite snabbare utan att varva skiten ur hojen.

Jag ska ta några bilder i helgen när jag har fixat batterier till kameran som var död idag.

mriders skrev:
sviker du oss nu?

Så nu kan ni få se på min underbara hoj...... 25 mil på 2 dagar:-)

Bifogat

• IM000253a.JPG
    IM000253a.JPG
    64.8 KB · Visningar: 174
  • IM000257.JPG
    IM000257.JPG
    67.8 KB · Visningar: 197
  • IM000259.JPG
    IM000259.JPG
    30.4 KB · Visningar: 189
Last edited:
Runken skrev:
Tack för svar.
Det är ju den roligaste man vill åt :tummenupp
Har kört cbr 929 och det är skitkul, men nu vill jag köra långsammare och mer på bakhjulet. :yoparty

Och billigare......

Jag kommer också från 929 till motard (har förvisso haft motard innan 929:an) och jag har mycket roligare på motard än sporthoj! Man måste f-n upp i hårresande hastigheter för att ha roligt på en sporthoj :skrämd

Jag är jättenöjd så här långt med min CRF450SM, men KTM525 är ju inte fy skam den heller! Mycket motor i den cykeln :banana

Helgon26 skrev:
Så nu kan ni få se på min underbara hoj...... 25 mil på 2 dagar:-)
Skitfin hoj :tummenupp
Men var är bromslampan? :gnissla

Inte alls omöjligt att det kommer att åka runt en sån där även här i krokarna om ett tag :) ´Vi får se...

Vad blev slutnotan allt som allt sen?

mriders skrev:
Skitfin hoj :tummenupp
Men var är bromslampan? :gnissla

Inte alls omöjligt att det kommer att åka runt en sån där även här i krokarna om ett tag :) ´Vi får se...

Vad blev slutnotan allt som allt sen?

Jag gav ju 70 för hojen sen 3500 för akrat, sen har jag ju lagt till craschpuckarna, handtagsskydden och köpt en del kläder o lite filter o olja så det blev ju några laxar till men säg 74500 för allt som sitter på hojen moterat o klart inkl justering av stötdämparna, och sen blev det kläder för 3500 så 78.000 fattigare har jag blivit men jag är super nöjd och har kört 30mil redan så jag bytte olja idag.... fan va enkelt o snabbt det gick, jag som trodde det skulle vara lite jobbigt:-)

Ja jag kan varmt rekomdera denna hojen, jag har tidigare haft Yzf600, CBR929 och R1 och denna är absolut roligast och billigast i drift och sen lever man nog längre på denna, nu väntar jag bara på den 22 oktober då den ska rastas på Ring Knutstorp

Gaffeln går att fixa för ca 1000:- om du skickar den. Det krävs lite omschimsning, ett par nya bussningar till fjädern och lite annan olja så blir den hård som en motardgaffel. Bakdämparen kan man bygga om senare om man tycker att det behövs.

Jag har gjort det och det funkar fint!

/HW

HW skrev:
Gaffeln går att fixa för ca 1000:- om du skickar den. Det krävs lite omschimsning, ett par nya bussningar till fjädern och lite annan olja så blir den hård som en motardgaffel. Bakdämparen kan man bygga om senare om man tycker att det behövs.

Jag har gjort det och det funkar fint!

/HW

Använde du dig av Springzz tjänster eller nån annan du kan rekommendera?

Mvh
Tomas

Fredrik Watz, fixar det mesta men just nu är han kontrakterad för att köra ett par deltävlingar i EM och ev. ett par GP. :näsblod

Jag har snackat med honom om att fixa fler gafflar och han gör det gärna, det blir lite nya chims, några utbytta brickor som är för klena, nya bussningar så det blir mer fjäderförspänning och lite annan olja. Sen vetefan om det var något mer han gjorde, jag hängde inte riktigt med hela tiden, det är ju en miljon små delar i en gaffel för fan!!! :va

/HW

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma