Ktm 525

mickey hoosier

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2023
Hoj
Kx 80
Har fått ett jädra sug efter att köra motard igen nån bandag och isåka.
körde ktm 525 på bana för ca 15år som jag var nöjd med.
Men det finns säkert bättre grejor idag.
Har hittat en strokad med få gång timmar till salu jag är sugen på men håller strokat?
Vill gärna ha tips på något liknande något har väl blivit bättre MVH
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag gillar motorerna med rullagrade toppar. Det är de enda crosshojar jag skulle våga köpa flera år begagnade.
Alltså rfs-motorn och flertalet crf.
De glidlagrade kamaxlarna är jag ganska rädd för. Särskilt när dom börjar vara till åren och ägda av skogsmuppar som tror det går att serva cross lika sällan som deras Volvo 740.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Har fått ett jädra sug efter att köra motard igen nån bandag och isåka.
körde ktm 525 på bana för ca 15år som jag var nöjd med.
Men det finns säkert bättre grejor idag.
Har hittat en strokad med få gång timmar till salu jag är sugen på men håller strokat?
Vill gärna ha tips på något liknande något har väl blivit bättre MVH
Tja 690 är bättre i allt o nyare o går väll att få för nästan samma pengar. Annars är 525-530 en kul hoj. Men man vill minnas det som är glädje inte vad som är verkligt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Va är det för bevis du behöver?? ?

Har bara kört Ktm senast 20 åren... Både på vägen, motard samt enduro.. Olika hojar då...
En hel ktm???

Nä ktm är nog rätt bra annars hade dom inte varit så enormt stora Inom dom segmenten dom är o rör i med sina 3 fabrikat.

O det hade garanterat inte funnits några 2T då ingen annan produkt utvecklar utan bara kör ut samma skit i 20 år med andra klibbor på.

Som yamaha samma luftburk på 1988 o 2008 produkt utveckling?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
En hel ktm???

Nä ktm är nog rätt bra annars hade dom inte varit så enormt stora Inom dom segmenten dom är o rör i med sina 3 fabrikat.

O det hade garanterat inte funnits några 2T då ingen annan produkt utvecklar utan bara kör ut samma skit i 20 år med andra klibbor på.

Som yamaha samma luftburk på 1988 o 2008 produkt utveckling?
Majoriteten av motorsportssverige i motocross, enduro och motard kör med KTM/HVA/GasGas. Skulle de nu rasa så mycket så borde väl många välja annat? I motardcirkusen är det mesta toktrimmat och det jag sett rasa ordentligt är två Hondor.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Japs har ju gett upp marknaden (i princip). Finns bara KTM med olika färger och en och annan svensk från tiden det var svenskt.
 

mickey hoosier

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2023
Hoj
Kx 80
Tja 690 är bättre i allt o nyare o går väll att få för nästan samma pengar. Annars är 525-530 en kul hoj. Men man vill minnas det som är glädje inte vad som är verkligt.
Hade 525an och 660 samtidigt. minns att 660in var som en buss i jämförelse.
Tror inte det blir mer än 20tim per år.
701 kanske men skulle provköra.
 

mickey hoosier

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2023
Hoj
Kx 80
Jag gillar motorerna med rullagrade toppar. Det är de enda crosshojar jag skulle våga köpa flera år begagnade.
Alltså rfs-motorn och flertalet crf.
De glidlagrade kamaxlarna är jag ganska rädd för. Särskilt när dom börjar vara till åren och ägda av skogsmuppar som tror det går att serva cross lika sällan som deras Volvo 740.
525an jag hade renoverade jag själv och la till ett par växlar.
Plågade den i 3år sedan sålde jag den till en bekant som körde den ett par år utan problem.
Är lite skeptisk till att den jag kikat på nu är både borrad och strokad 572cc brinntiden kanske förkortas något då?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Köp inte en KTM 400/520/525 för vissa reservdelar har utgått för flera år sedan bla några drev i lådan. Många har fått sälja sina hojar i delar pga av det. Ska man köpa en äldre endurohoj så kolla sprängskisserv först så de finns de viktigaste delarna. Annars så va de motorerna svinbra ,de höll ju lika bra som en Yamaha 450 och om någ gick sönder va de lättskruvade och billiga delar. Strokad o borrad håller i stort sett lika bra som standard.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top