Ktm 525

mickey hoosier

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2023
Hoj
Kx 80
Har fått ett jädra sug efter att köra motard igen nån bandag och isåka.
körde ktm 525 på bana för ca 15år som jag var nöjd med.
Men det finns säkert bättre grejor idag.
Har hittat en strokad med få gång timmar till salu jag är sugen på men håller strokat?
Vill gärna ha tips på något liknande något har väl blivit bättre MVH

Jag gillar motorerna med rullagrade toppar. Det är de enda crosshojar jag skulle våga köpa flera år begagnade.
Alltså rfs-motorn och flertalet crf.
De glidlagrade kamaxlarna är jag ganska rädd för. Särskilt när dom börjar vara till åren och ägda av skogsmuppar som tror det går att serva cross lika sällan som deras Volvo 740.

Har fått ett jädra sug efter att köra motard igen nån bandag och isåka.
körde ktm 525 på bana för ca 15år som jag var nöjd med.
Men det finns säkert bättre grejor idag.
Har hittat en strokad med få gång timmar till salu jag är sugen på men håller strokat?
Vill gärna ha tips på något liknande något har väl blivit bättre MVH
Tja 690 är bättre i allt o nyare o går väll att få för nästan samma pengar. Annars är 525-530 en kul hoj. Men man vill minnas det som är glädje inte vad som är verkligt.

Va är det för bevis du behöver?? ?

Har bara kört Ktm senast 20 åren... Både på vägen, motard samt enduro.. Olika hojar då...
En hel ktm???

Nä ktm är nog rätt bra annars hade dom inte varit så enormt stora Inom dom segmenten dom är o rör i med sina 3 fabrikat.

O det hade garanterat inte funnits några 2T då ingen annan produkt utvecklar utan bara kör ut samma skit i 20 år med andra klibbor på.

Som yamaha samma luftburk på 1988 o 2008 produkt utveckling?

En hel ktm???

Nä ktm är nog rätt bra annars hade dom inte varit så enormt stora Inom dom segmenten dom är o rör i med sina 3 fabrikat.

O det hade garanterat inte funnits några 2T då ingen annan produkt utvecklar utan bara kör ut samma skit i 20 år med andra klibbor på.

Som yamaha samma luftburk på 1988 o 2008 produkt utveckling?
Majoriteten av motorsportssverige i motocross, enduro och motard kör med KTM/HVA/GasGas. Skulle de nu rasa så mycket så borde väl många välja annat? I motardcirkusen är det mesta toktrimmat och det jag sett rasa ordentligt är två Hondor.

Japs har ju gett upp marknaden (i princip). Finns bara KTM med olika färger och en och annan svensk från tiden det var svenskt.

Tja 690 är bättre i allt o nyare o går väll att få för nästan samma pengar. Annars är 525-530 en kul hoj. Men man vill minnas det som är glädje inte vad som är verkligt.
Hade 525an och 660 samtidigt. minns att 660in var som en buss i jämförelse.
Tror inte det blir mer än 20tim per år.
701 kanske men skulle provköra.

Jag gillar motorerna med rullagrade toppar. Det är de enda crosshojar jag skulle våga köpa flera år begagnade.
Alltså rfs-motorn och flertalet crf.
De glidlagrade kamaxlarna är jag ganska rädd för. Särskilt när dom börjar vara till åren och ägda av skogsmuppar som tror det går att serva cross lika sällan som deras Volvo 740.
525an jag hade renoverade jag själv och la till ett par växlar.
Plågade den i 3år sedan sålde jag den till en bekant som körde den ett par år utan problem.
Är lite skeptisk till att den jag kikat på nu är både borrad och strokad 572cc brinntiden kanske förkortas något då?

Köp inte en KTM 400/520/525 för vissa reservdelar har utgått för flera år sedan bla några drev i lådan. Många har fått sälja sina hojar i delar pga av det. Ska man köpa en äldre endurohoj så kolla sprängskisserv först så de finns de viktigaste delarna. Annars så va de motorerna svinbra ,de höll ju lika bra som en Yamaha 450 och om någ gick sönder va de lättskruvade och billiga delar. Strokad o borrad håller i stort sett lika bra som standard.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!