Ktm 525

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Gjordes KTM 525 även i standard supermotard från fabrik som exempelvis Husky 570. Eller är alla 525:or ombyggda från enduro?

Vet att det finns större KTM motarder men dessa uppfyller inte riktigt mina inköpskriterier :)

Förresten så är jag lite nyfiken på vad Husqvarna har för övriga fabriksmotarder förutom 570:n.

Newbie frågor och ber om ursäkt för detta men vore glad försvar iaf.

// R
 
finns ju ktm SMR, fast dom är inte lv-reggade.
annars så säljs 525exc endast i "enduro" utförande.
 
Tom med 05 så fanns 525 som SMR efter det blev den 560 SMR

Ok. Men som tidigare skrev så är dessa omöjliga att regga?
Vad är då skillnaden mellan smr:en och exc?

Lämpar sig EXC:n som motard eller bör man sikta in sig på en husqvarna?

edit:Går exc:n att lv-regga eller enbart enduro reggningen?
 
Men har inte en Enduro en annan utväxling jämför med en Supermotard?

Fast det kanske inte spelar någon roll.
 
Ok. Men som tidigare skrev så är dessa omöjliga att regga?
Vad är då skillnaden mellan smr:en och exc?

Lämpar sig EXC:n som motard eller bör man sikta in sig på en husqvarna?

edit:Går exc:n att lv-regga eller enbart enduro reggningen?

EXC-modellerna fom. 03 är lv-reggade om de säljs av auktoriserad åf.
Hårdare fjädring på en SMR.. motorn vet jag faktiskt inte:va

ska du tävla med den eller bara gatåka?

Min 525 EXC som motard!!:yoparty
 

Bifogat

  • ab.JPG
    ab.JPG
    132.6 KB · Visningar: 115
Last edited:
EXC-modellerna fom. 03 är lv-reggade om de säljs av auktoriserad åf.
Hårdare fjädring på en SMR.. motorn vet jag faktiskt inte:va

ska du tävla med den eller bara gatåka?

Min 525 EXC som motard!!:yoparty

Enbart gatåkning på diverse fram och bakhjul är planen :)

Men 525smr gick inte att regga då?

Jävligt snygg hoj i övrigt :)
 
Går säkert att hitta kryphål men det är nog vettigare att bara köpa en annan förgasare samt bygga om fjädringen med om man är petig. Exc:n har ju elstart som största fördel:tummenupp
 
Synd på en så snygg hoj :)
Går det inte att hitta kryphål då? :D
525 SMR -04 (just 04'an) går att e-regga eftersom den är en SX i papprena. Dom oreggade hojar som går att e-regga är dom som finns upptagna i Svemos list, varken mer eller mindre.

För att kunna lv-regga en hoj krävs att det finns ett CoC-intyg för hojen. Jag är 98% säker på att det finns att få fram till 560 SMR'en - ring KTM och kolla.

Men har inte en Enduro en annan utväxling jämför med en Supermotard?
Jo, det har den. Så här är jag ganska säker på att det är - en SMR har SX'ns 1-4'a och MXC'ns 5-6'a (skiljer sig en aaaaning från EXC'ns). Den har alltså en hög 1'a och tätare därefter till skillnad från EXC'ns låga 1'a.
 
Last edited:
525 SMR -04 (just 04'an) går att e-regga eftersom den är en SX i papprena. Dom oreggade hojar som går att e-regga är dom som finns upptagna i Svemos list, varken mer eller mindre.

För att kunna lv-regga en hoj krävs att det finns ett CoC-intyg för hojen. Jag är 98% säker på att det finns att få fram till 560 SMR'en - ring KTM och kolla.

Jo, det har den. Så här är jag ganska säker på att det är - en SMR har SX'ns 1-4'a och MXC'ns 5-6'a (skiljer sig en aaaaning från EXC'ns). Den har alltså en hög 1'a och tätare därefter till skillnad från EXC'ns låga 1'a.

Gammal tråd men blev lite nyfiken.
560smr från -05 och framåt gick tydligen att lv-regga. gäller det även 450smr?
 
EXC-modellerna fom. 03 är lv-reggade om de säljs av auktoriserad åf.
Hårdare fjädring på en SMR.. motorn vet jag faktiskt inte:va

ska du tävla med den eller bara gatåka?

Min 525 EXC som motard!!:yoparty

En annan låda är det? Eller det bruka iaf vara skillnader mellan enduro och SM i utväxlingen om det är så viktigt med det har jag ingen aning om.
 
Ok. Men som tidigare skrev så är dessa omöjliga att regga?
Vad är då skillnaden mellan smr:en och exc?

Lämpar sig EXC:n som motard eller bör man sikta in sig på en husqvarna?

edit:Går exc:n att lv-regga eller enbart enduro reggningen?

EXC funkar fint som motardåk. Annars skulle denna hoj inte vara såpass populär :)

Ang. reggningen så är de flesta EXC´s lv-reggade, som någon skrev högre upp i denna tråd.

Har inga erfarenheter av qvarnan, så det får någon annan yttra sig om!


/Robin
 
EXC funkar fint som motardåk. Annars skulle denna hoj inte vara såpass populär :)

Ang. reggningen så är de flesta EXC´s lv-reggade, som någon skrev högre upp i denna tråd.

Har inga erfarenheter av qvarnan, så det får någon annan yttra sig om!


/Robin

Jo det känner jag till numera :) Jag va bara nyfiken på om 450smr va möjlig att regga. Nåt CoC intyg läste jag om :)
 
Köp en 525EXC och byt ut fjädringen till SMR fjädrar. Kostar inte många spänn. Sen skiljer sig elsystemet lite, SMR:en har inga lampor vilket medger lite mer kräm till tändningen som även återfinns på cross modellen. Sen skiljer sig växellådorna åt lite i utväxlingen. Inget man normalt har nytta av om man inte är proffs och enbart ska köra bana med hojjen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top