KTM 525 Vinande missljud

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Jag har ett vinande missljud från mitt framdrev.
Minskar något när man drar in kopplingen.
Jag har nyligen bytt drevpaketet och ljudet kvarstår.
Det käns som att det kan vara kedjeskyddet som går runt svingen, vad gör man åt det ska man ta bort det eller byta mot annat?
Det skavs hela tiden på det så det blir massa spån och kladd på omkring liggande områden.

Grymt frustrerande nu när det är ledighet och fint väder!:huvet

Så tipps mottages gärna!

Gissar att du bytt till icke-orginal drev.
På utbytesdrev saknas oftast gummit som finns på båda sidor om drevet.
Detta har ingen betydelse för funktionen men ett vinande ljud uppstår utan gummit.

Låter det när du står stilla med hojen?

Det kan vara lager på utgående axel med...enklast är väl att plocka av kedjan, palla upp hojen och se om det viner med växel i, etc...

Det kan vara lager på utgående axel med...enklast är väl att plocka av kedjan, palla upp hojen och se om det viner med växel i, etc...

Att det nöter på svingskydd är något man får leva med, speciellt om du kör med 13-drev eller mindre fram.

Jag har också det här ljudet, men den går ju lika bra för det så har inte brytt mig... tror det ska vara där.

Tycker jag känner igen den framdelen på bilden. Var det du som köpte min 525 i Örkelljunga?

/ Jim

Fick vinande ljud när jag petade på en X-ring kedja istället för o-ring, palla upp hojjen och kör i luften så hör du säkert var det kommer ifrån:yoparty

Gissar att du bytt till icke-orginal drev.
På utbytesdrev saknas oftast gummit som finns på båda sidor om drevet.
Detta har ingen betydelse för funktionen men ett vinande ljud uppstår utan gummit.

Vet inte om det va original som satt på innan jag bytte men ljudet fanns innan jag bytt till mitt nya drevpaket. Jag ska fråga dem på cross och enduro companiet om det ska vara något gummi, i så fall blir det till att köpa et sådant! Missljud är riktigt störande.

Tycker jag känner igen den framdelen på bilden. Var det du som köpte min 525 i Örkelljunga?

/ Jim

:banana Jepp det va jag det!
Är det samma 525 a du har på din bild?

Att det nöter på svingskydd är något man får leva med, speciellt om du kör med 13-drev eller mindre fram.

jag upplever inte att det låter när jag har uppe den på pall och gasar med växel i eller utan. Det är dock svårt att höra då hela hojen låter en del.

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...