Ktm 525 ventiljustering

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Hej, hade tänkt att göra en ventiljustering på hojjen. Jag har en lathund där man förklarar hur det går till, men jag skulle gärna vilja ha en lite mer utförligare förklaring. Jag har aldrig justerat ventilerna på någon hojj.

Är en ventiljustering på 525:an likt en husaberg. Jag ahr hört att t.ex. 640 och 660 ska vara lite bökigare än 525:an??

Är det någon som har en bra förklaring hur man gör, vilket spel det ska vara (0,12)??

Tacksam för svar...

Hej, hade tänkt att göra en ventiljustering på hojjen. Jag har en lathund där man förklarar hur det går till, men jag skulle gärna vilja ha en lite mer utförligare förklaring. Jag har aldrig justerat ventilerna på någon hojj.

Är en ventiljustering på 525:an likt en husaberg. Jag ahr hört att t.ex. 640 och 660 ska vara lite bökigare än 525:an??

Är det någon som har en bra förklaring hur man gör, vilket spel det ska vara (0,12)??

Tacksam för svar...

det finns massor av info om det här på forumet. vad e det du vil ha beskrivet mer detaljerat? själva justeringen e inte svår. rekomenderar 1/6 tekniken. vill man så kan man kontrolera med ett 0,10 bladmått efteråt. ett knep på avgassidan kan vara att använda en lång skruvmejsel. föra in den mellan ramen o kylaren. blir pilligt värre annars.

lycka till!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...