KTM 525 Storservice?

erilc

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Vilhelmina
Hoj
KTM 660
Hej!
Det är så att jag skaffat mig en 525a och eftersom den då gått över 100h så undrar jag vad som måste göras?
kolv blev bytt av tidigare ägare så det avvaktar jag med om den inte ser allt för dålig ut.
Måste jag byta vevaxel eller räcker det med vevstake?
Vilka lager måste jag byta?
När är det dags för byte av cylinder?
Tack på förhand!
 
100 timmar är inget om den inte har gått med en elitåkare. Du kan tryggt köra betydligt längre än så. Sen brukar det dock vara si och så med den uppgivna gångtiden. Planerar man att äga cykeln en längre tid är det läge att byta vevstake och ramlager samt div andra lager för att veta att man har några hundra timmars problemfritt ägande framför sig.
 
Är nog fel forum detta. Tag kontakt med en KTM auktoriserad verkstad så löser det sig nog lättast eller hitta någon form av Cross/Enduro forum.
 
Antingen gör man väl en storservice med byte av stake, alla lager, kolla cylindern osv, en bra slant mao, eller så kör man tills det rasar med konstanta byten av olja/filter och kolla av ventilspel, beror väl lite på vad du gett för hojen.
Har du gett 20' för den kanske det känns lite surt o serva den för 6-10'...
 
När jag köpte motorcykeln för 30 000 så stog det 50h på mätaren så då kollade jag upp tidigare ägare och pratade med dessa, första ägaren var den som bytte kolv, ska dock ta reda på om den personen bytte något mer.
När motorcykeln lämnade andra ägaren så hade den tydligen gått 90h....
Men de efterkommande 3 ägarna hade bara kört några timmar på denna så jag gissar på att motorcykeln har gått ca 150-200h totalt.
Så jag tror kommer göra en storservice snart, vilka lager är det man bör se över då man gör detta?
 
Jag köpte en också rätt nyligen som gått 250h, det hade bytts både det ena och det andra av mekaniker privat och fanns inga kvitton e.tc. Kan mycket väl stämma, kan mycket väl vara snack.

Jag gör som någon där uppe skrev, är noga med olja och filterbyte, luftfilter och ventilspel sen kör jag tills det inte går längre och lämnar in den då!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top