menar du att det är automatisk?Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
menar du att det är automatisk?Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
jo men den har puttrat igång några meter när jag bogserade.Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
jo men den har puttrat igång några meter när jag bogserade.
Den har startat på soppan du skvätt in med accpumpen. (det du ser när du vrider på gasrullen) Mest troligt är lågfartsmunstycket igensatt och därför går den inte på lågvarv. Autodekompen är påverkad av centrifugalvikter och slutar att "dekompa" så fort motorn snurrar lite fortare än du orkar åstadkomma med kicken. På grund av detta kan stora fyrtaktare vara lite jobbiga att putta igång.
Autodekompen gör så att en avgasventil står lite öppen, därför får du så risiga värden när du tar ett kompprov.
Hade du haft mindre bråttom hade det förmodligen besparat dig en massa skruvande.
Det är en bra början jämfört med att skruva isär på måfå iallafall...Så du menar att jag bara behöver rengöra förgasarn?
Det är en bra början jämfört med att skruva isär på måfå iallafall...
Så du menar att jag bara behöver rengöra förgasarn?
Vadå skruva isär på måfå, visste ju inte att det var automat decomp, så de är väl klart man skruvar isär å kollar kolv å cylle om kompen är låg!?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |