Ktm 525 smr

Pidde

.
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Gilera runner 180 FXR -99
Någon som vet hur mycket det kostar att regga in en ktm 525 smr.
Måste alltså köpa till ljussytem,lysen.( endurodämparen lånar jag ) Vad är det mer? Och framförallt går det?

Mvh Pidde

Kolla först att det verkligen går att regga in! Det var mkt prat om dessa här på SH när vägverket hade ändrat på reglerna. Men nu verkar det som om de har ändrat en del av reglerna men vet ej vilka? Är nog lika lost som andra ang dessa regler. :3freak

Kan ju garantera att vägverket inte vet ett skit om de säkert...jag har varit i kontakt med dem kring annat som jag undrat kring kortet och så...de var helt lost allihop....fick tillslut prata med en uppkörningsman som fick reda upp vilken ålder och effekt som gällde för en 20 åring :kocko

motardnisse skrev:
Kolla först att det verkligen går att regga in! Det var mkt prat om dessa här på SH när vägverket hade ändrat på reglerna. Men nu verkar det som om de har ändrat en del av reglerna men vet ej vilka? Är nog lika lost som andra ang dessa regler. :3freak

Antar att intyget ifrån KTM måste finnas med annars är det nog lönlöst..
Pratade med KTM för ett tag sedan då jag tänkte köpa en KTM 380 exc och lv-regga för att sedan göra motard av den. Säljaren hade inget intyg men av KTM så fick jag till svar att efter 2001 så ska alla hojar ha ett sådant.Dom skulle då fixa ett åt mig. :yoparty

/Pidde

Kostnaden är nog det minsta problemet.
Skillnaden mellan en EXC och en SX (vilken jag antar att din SMR är baserad på) är att EXC går att regga in som LV direkt, SX är så gott som körd.
Försökte så gott jag kunde med min från E till LV, men insåg ganska snabbt att det inte riktigt var lönt...
Tror de har lättat upp igen vad gäller E-reg, så det kan säkert ordna sig.
Men vad LV anbelangar tror jag du får det svårt tyvärr. :(

jesseboy skrev:
Kostnaden är nog det minsta problemet.
Skillnaden mellan en EXC och en SX (vilken jag antar att din SMR är baserad på) är att EXC går att regga in som LV direkt, SX är så gott som körd.
Försökte så gott jag kunde med min från E till LV, men insåg ganska snabbt att det inte riktigt var lönt...
Tror de har lättat upp igen vad gäller E-reg, så det kan säkert ordna sig.
Men vad LV anbelangar tror jag du får det svårt tyvärr. :(

Fan..Ska kolla upp det här ordentligt! :huvet

/Petter

Det där med intyg har du rätt i, men det räcker tyvärr inte så långt...
Om du orkar, kolla hur långt du kommer, men jag är ledsen att säga att jag tror det stannar vid E-reg... :(

Pidde skrev:
Någon som vet hur mycket det kostar att regga in en ktm 525 smr.
Måste alltså köpa till ljussytem,lysen.( endurodämparen lånar jag ) Vad är det mer? Och framförallt går det?

Mvh Pidde

Min KTM525exc -03 är till salu!PM:a Mvh jonte

Pidde skrev:
Antar att intyget ifrån KTM måste finnas med annars är det nog lönlöst..
Pratade med KTM för ett tag sedan då jag tänkte köpa en KTM 380 exc och lv-regga för att sedan göra motard av den. Säljaren hade inget intyg men av KTM så fick jag till svar att efter 2001 så ska alla hojar ha ett sådant.Dom skulle då fixa ett åt mig. :yoparty

/Pidde

Fan va tufft å köra 380 lv-reggat, tvitaktare är så jäfla skoj :banana

DanneP skrev:
Finns massor med trådar om detta, bara att söka...

En SX / SMR går inte att LV-regga utan massa tid, ork & pengar har det sagts, däremot så ska den gå att E-regga, det är väl inte så illa?

MVH

Min är till salu... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa