ktm 525 sm

Det finns massor med info om du använder sökfunktionen. KTM 525 är en kanonhoj som jag var svinnöjd med men jag kan tänka mig att en husa 650 är minst lika kul. Tänker inte ge mig in i ytterliggare en kvalitetsdiskussion men detta är ju en viktig aspekt att fundera över. När jag tänker efter tror jag inte jag hört ngt negativt om varken ktm eller husa modell 2005 vad gäller kvalite.

drängen skrev:
Råd å rön mellan husa 650 och ktm525sm :va

Har en husa 650 -04, har aldrig kört 525.
Ingen aning om vad det är för råd och rön du är ute efter men här har du min uppfattning om Husaberg.
Fördelar: Går som ett skollat jä-la troll. Motorn drar otroligt bra från i princip alla varvtal. Trots detta upplever jag den som lättkörd. Chassie och fjädring funkar kanon! Hojen kommer till sin rätt när det svänger rejält.
Bra bett i bromsarna. Nästan så att det är svårt att hålla bakhjulet på backen när man bromsar... :)
Lättmekad! Dessutom så upplever jag det som att folket på Husaberg gärna svarar på frågor och ger råd och tips om man ringer dem.
Nackdelar med hojen: Serviceintervaller... Enligt boken ska man byta olja och filter samt ställa ventiler efter 15 h, tror dock att de flesta gör det oftare än så, själv byter jag olja efter 5h.
Går inte att köra långt på!

Summa sumarum: Gjord för bankörning, inget man tourar med!

henrikkrueger skrev:
Har en husa 650 -04, har aldrig kört 525.
Ingen aning om vad det är för råd och rön du är ute efter men här har du min uppfattning om Husaberg.
Fördelar: Går som ett skollat jä-la troll. Motorn drar otroligt bra från i princip alla varvtal. Trots detta upplever jag den som lättkörd. Chassie och fjädring funkar kanon! Hojen kommer till sin rätt när det svänger rejält.
Bra bett i bromsarna. Nästan så att det är svårt att hålla bakhjulet på backen när man bromsar... :)
Lättmekad! Dessutom så upplever jag det som att folket på Husaberg gärna svarar på frågor och ger råd och tips om man ringer dem.
Nackdelar med hojen: Serviceintervaller... Enligt boken ska man byta olja och filter samt ställa ventiler efter 15 h, tror dock att de flesta gör det oftare än så, själv byter jag olja efter 5h.
Går inte att köra långt på!

Summa sumarum: Gjord för bankörning, inget man tourar med!
Tackar det kommer bara att bli bana :banana har provat båda men vet ändå inte :huvet

Står nog inför samma svåra beslut..har 75 papp att leka med men jag försöker kolla på alla hojar..skulle vilja provköra alla men e ju svårt för då måste jag ju prova era :tomten

Men den som fått bäst i test så att säga verkar ju vara 525,an...dock har jag inte sett något motard test men både enduro och mx..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT