KTM 525 mutter kopplingskorg

jag är till 99% säker att den är rätt gängad. lättast o få av den är om någon håller korgen och en annan kör med mutterknackare. annars kan man säkert tillverka nått eget specialverktyg som håller korgen. har hört om nån som svetsat ihop några gammla mellanskivor tex...

den är rättgängad.

muttermaskin är grejen. jag har lyckats med draghandtag, hylsa och slägga oxå men det är ett helvete och det är stor risk att man missar och slår sönder grejerna. sen är det lurigt att få det att sitta när det ska ihop igen.

den är rättgängad.

muttermaskin är grejen. jag har lyckats med draghandtag, hylsa och slägga oxå men det är ett helvete och det är stor risk att man missar och slår sönder grejerna. sen är det lurigt att få det att sitta när det ska ihop igen.

Den satt som satan! Hur menar du att det är svårt att få det att sitta sen? Det är väl bara att använda loctite och dra med angivet moment och sen på med låsbrickan?

Den satt som satan! Hur menar du att det är svårt att få det att sitta sen? Det är väl bara att använda loctite och dra med angivet moment och sen på med låsbrickan?

absolut, men lyckas du få till rätt moment genom att hålla emot utan verktyg?

Back