Ktm 525 motard???

Supermoto skrev:
Innan du börjar tycka att endurofjädringen hindrar dig ska du upp till rätt bra nivå på körningen. Den 525 som säljs färdig är baserad på crossen och har således hårdare fjädring.

Klart du vågar köpa begga Husa. Han som köpte min 01a har inte klagat en endaste gång....

Blir ingen ny 525 isf utan en -03 enduro med motardkit... Jag tyckte min 660 va i mjukaste laget när man gjorde stoppies, så då undrar man ju om inte 525:an är ÄNNU mjukare, Men det går väll att byta fjädrar och olja i framgaffeln för att få den hårdare isf.

Finns det några vanliga fel på Husaberg mellan 01 och 03? Vilken årsmodell är bäst köp? Man blir lite sugen på en sån när man kan hitta ex som denna: http://www2.blocket.se/view/1688308.htm?l=0&c=1&city=0

Men vill som sagt inte behöva va livrädd för att hojen ska rasa när som helst...
Varför läser man alltid att dom är uppdaterade i motorn? T e x -01 som är uppdaterad till -02 osv...
 
Men ska du bara göra stoppis kan du väl justeraupp compet lite?

det går att på dem ganska stiff

Ebbe åker ju på lika maskin å har ungefär samma kroppshydda som dig å det går ju kanon, kolla på filmen från ghåsrajderdagen så får du se...........wooooooow


Ska du bara göra stoppis så köp en husa, de värkar rulla länge på framslangen, eller hänger det på föraren :va


MackeNo1 skrev:
Blir ingen ny 525 isf utan en -03 enduro med motardkit... Jag tyckte min 660 va i mjukaste laget när man gjorde stoppies, så då undrar man ju om inte 525:an är ÄNNU mjukare, Men det går väll att byta fjädrar och olja i framgaffeln för att få den hårdare isf.

Finns det några vanliga fel på Husaberg mellan 01 och 03? Vilken årsmodell är bäst köp? Man blir lite sugen på en sån när man kan hitta ex som denna: http://www2.blocket.se/view/1688308.htm?l=0&c=1&city=0

Men vill som sagt inte behöva va livrädd för att hojen ska rasa när som helst...
Varför läser man alltid att dom är uppdaterade i motorn? T e x -01 som är uppdaterad till -02 osv...
 
Tom Byron skrev:
Men ska du bara göra stoppis kan du väl justeraupp compet lite?

det går att på dem ganska stiff

Ebbe åker ju på lika maskin å har ungefär samma kroppshydda som dig å det går ju kanon, kolla på filmen från ghåsrajderdagen så får du se...........wooooooow


Ska du bara göra stoppis så köp en husa, de värkar rulla länge på framslangen, eller hänger det på föraren :va

Jo, men han va ju van med en XR 650.... Jämfört med den så är väll allt annat en förbättring :hihi

Så du ska byta från KTM till Husa? Varför detta? Antar att du fått provköra Yashas... Gick den mycket bättre än 625:an? Du som har kört båda får gärna berätta vilka skillnaderna är
 
MackeNo1 skrev:
Jo, men han va ju van med en XR 650.... Jämfört med den så är väll allt annat en förbättring :hihi


Va fan!!! Vilka påhopp! XR 650'n är en jäkla bra maskin faktiskt! Mupp! :arsele











:tungan
 
XR, bra som motard? :dummer








:rolleyes: :tungan
 
Last edited:
Skillnaden?

Motorn kan jag inte uttala mig om mer än att Krattan seglade om på rakan på gelleråsen utan problem, ändå e ju han "manligt byggd" å inte någn farmerlip/heda-räka :) Men Ebbe´s gick ju värre den oxå för den delen

Annars körde jag bara ett par tre varv, så motorn som sagt, äum låter jag vara osagt förutom att när man släppte ut kopplingen så drog den direkt (fast då med FP rör)

Chassit kändes, muppigt i början men sedan i kurvorna osv så kändes den lite lättare/smidigare

Men det som jag blev kär i var sadelhöjden, jag når ned !!!!!!!!!
Min 625a som jagåkte på var ju offroad från början å den har nog världshistoriens högsta sadelhöjd orginal. Den blir lite väl hög (för mig) att försöka nå ned till på isen tex, en Husa med 18/21 hjul upplevs lägre än min 625a med motardfälgar så ...........

Att byta till en 660 föll på att man vinner inget i vikt, bara grymmare motor samt motardfjädring. Fast den är väl idealisk om man vill smurfa gata mest. Var oxå sugen på en 525a, men då lär man åka med sådan där fjädring igen å jag vill har "riktig" motardfjädring

Jag återkommer med rapport, men jag bytte inte hoj för motorns skull, utan för det smidigare chassit och motardfjädringen (som jag inte ska byta gaffelfjädrar på *ching*)

Jag återkommer efter första passet på isen.......

MackeNo1 skrev:
Jo, men han va ju van med en XR 650.... Jämfört med den så är väll allt annat en förbättring :hihi

Så du ska byta från KTM till Husa? Varför detta? Antar att du fått provköra Yashas... Gick den mycket bättre än 625:an? Du som har kört båda får gärna berätta vilka skillnaderna är
 
Själv har jag gått från en Husky 570RR-03 till en 525sx-04med lite x-tra godis...factory fjädring fram o bak 578cc-kit mm så det känns helt ok...

Vill ha hem den nu................
 
Jo, men då får du ju hosta upp en bunt deg x-tra, men de är nog rejält roliga att brumma på när det lirar :)

Edit: se till å bänka spisen så man får se hur en 580 ser ut på pappret då :tummenupp

BeerDrinker skrev:
Själv har jag gått från en Husky 570RR-03 till en 525sx-04med lite x-tra godis...factory fjädring fram o bak 578cc-kit mm så det känns helt ok...

Vill ha hem den nu................
 
Har en...

har SX -03 som jag e-reggade till en mycket låg kostnad (ca 3000:-) med KTM:s original kit. Så nu är jag i "trafiken" med denna dräpare, mer lättlekt får man leta efter. Vad det gäller motsvarande Husabergare verkar det varit mer "skruvande" med dom. Kan varmt rekommendera denna hoj!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top