KTM 525 mod-tråden

Hur brett bakdäck får plats på en 525 -05?....
Ska gå med 160-däck i den svingen. Jag har kört med Pilot Power i 04'ans sving som är smalare. Alla som kör SM har 5" fälg med 160 däck från olika leverantörer så det bör gå även med Race.

När du säger att den tog i, hur långt bak i svingen hade du då axeln/kedjejusterarna ? Kan vara så att den låg väldigt långt fram och då tar det i. Byt drevning (14/45 rular) och se till att nya kedjan blir tillräckligt lång så att du har axeln så långt bak det bara går (givet att du har lite justermån kvar givetvis).
 
Ska gå med 160-däck i den svingen.

Det tog i som bara fan i kedjan, svingen nuddade det bara i, men i kedjan tog det i rejält. Gick inte ens att snurra hjulet... Och du hade jag hjulet i mitten av justeringen ungefär...

Nu är det sålt i alla fall, kör just nu med ett 140, nästa däck blir ett 150.
 
Tar det i kedjan spelar det ju ingen roll åt vilket håll klossarna pekar åt.
 
Tar det i kedjan spelar det ju ingen roll åt vilket håll klossarna pekar åt.
Jo det gör det väl ändå. Får man bak hjulet i svingen (mer utrymme på bromssidan) så kan man ju snedställa en aning och det kanske räcker för att gå fritt från kedjan.
 
Om det hade gått att justera hjulet så att man hade fått det allra allra längst bak så KANSKE det hade gått, men som det var nu så tog det i rejält. Känns som att jag klarar mig med ett 150s däck...
 
Nu blir det i alla fall att dreva om, blir 14-42 till att börja med... Bytte bakdelen igår. Hur gör man nu med blinkers o regplåt? Känns nästan lite väl olagligt att vara helt utan, men vad gör man inte för en snyggare stjärt? :arsele


Nu är det sålt i alla fall, kör just nu med ett 140, nästa däck blir ett 150.
Krånglig köpare, däcket finns kvar!
 
Hej
Behöver bygga om mina framgafflar, Orginal är alldeles för mjuk för motardkörning!
Vad rekommenderas för hårdehet på gaffelfjädrarna ( 4,4-4.8N/mm ) ?? Eller vad har ni andra gjort för att mer anpassa framgafflen för motardkörning??
 
Hej
Behöver bygga om mina framgafflar, Orginal är alldeles för mjuk för motardkörning!
Vad rekommenderas för hårdehet på gaffelfjädrarna ( 4,4-4.8N/mm ) ?? Eller vad har ni andra gjort för att mer anpassa framgafflen för motardkörning??

Skruva kompression samt retur ca: 2-3 klick från botten, sen ska du ha ca:100 mm olja upp till det ihoptryckta gaffelbenet utan fjädern i. Fjädringen behövs byggas om om du vill ha den tokbra men allt är ju beroende på hur mycket deg man vill lägga:)
 
Hej
Behöver bygga om mina framgafflar, Orginal är alldeles för mjuk för motardkörning!
Vad rekommenderas för hårdehet på gaffelfjädrarna ( 4,4-4.8N/mm ) ?? Eller vad har ni andra gjort för att mer anpassa framgafflen för motardkörning??

Jag har ett par 4,4 fjädrar till salu, för en mycket billig peng! Använda drygt 15-20 timmar. Ligger i originalförpackning...

Skicka PM
 
Men du kör enduro, det är ju lite skillnad.. Ingen här på forumet som byggt om sin gaffel för motardåkning med hårdare fjäder???

Vill du göra det rätt så ska gaffeln lämmnas in och byggas om till motardgaffel, men det beror juh på hur petig du är. Det kommer aldrig att bli kanon utan en omschimsning då endurofjädring har tokmycket retur. Du får nog ta och ringa nån fjädringsmek helt enkelt och prata med dom.

Till WP så ska denna killen vara en klippa: http://www.mmtech.se annars har du juh springzz. Fast dom är vissa skeptiska mot pga långa leveranstider etc, jag har dock bara goda erfarenheter av dom fast jag har bara köpt reservdelar och aldrig lämnat in dämparna till dom.
 
Vill du göra det rätt så ska gaffeln lämmnas in och byggas om till motardgaffel, men det beror juh på hur petig du är. Det kommer aldrig att bli kanon utan en omschimsning då endurofjädring har tokmycket retur. Du får nog ta och ringa nån fjädringsmek helt enkelt och prata med dom.

Till WP så ska denna killen vara en klippa: http://www.mmtech.se annars har du juh springzz. Fast dom är vissa skeptiska mot pga långa leveranstider etc, jag har dock bara goda erfarenheter av dom fast jag har bara köpt reservdelar och aldrig lämnat in dämparna till dom.



Tackar..:tummenupp
 
Vad kör ni med för fjädrar i framgaffeln? (Ni som kör 525)

Jag har tänkt byta eftersom jag nu kör med orginal och den känns lite väl mjuk fast jag har skruvat upp kompressionen till max. Jag hade helst av allt velat köra med samma fjäder både sommar och vinter, på vintern har jag tänkt att köra crossbana och sommar motard, inge enduro alltså.

Tror ni att man kan få det att funka med samma fjäder till motardkörningen och crosskörningen? Båda kräver ju lite hårdare fjädring...
 
Vad kör ni med för fjädrar i framgaffeln? (Ni som kör 525)

Jag har tänkt byta eftersom jag nu kör med orginal och den känns lite väl mjuk fast jag har skruvat upp kompressionen till max. Jag hade helst av allt velat köra med samma fjäder både sommar och vinter, på vintern har jag tänkt att köra crossbana och sommar motard, inge enduro alltså.

Tror ni att man kan få det att funka med samma fjäder till motardkörningen och crosskörningen? Båda kräver ju lite hårdare fjädring...

Har blivit rekommenderad att byta till de som sitter i SMRén art.nr. 91410019S
 
Jag skulle vilja modernisera looken på gammel KTM'en till den nyare baken med de nya sidorna. Är det någon som vet ifall -03's bakram är bolt on på -02'ans ram? Skiljer sadlarna sej åt också?

Om det är omöjligt, så undrar jag om det finns nån som har mallar till atrt göra egna dekal-kit till 520/525?
 
Back
Top