KTM 525 mod-tråden

Gick på med 5-56 på svingen, provade på ena sidan och nu är jag nöjd med anodiseringen...
 

Bifogat

  • DSC03170.jpg
    DSC03170.jpg
    115.9 KB · Visningar: 494
Gick på med 5-56 på svingen, provade på ena sidan och nu är jag nöjd med anodiseringen...

Snyggt!!! Går det att anodisera rostfritt med med bra resultat ???är inte speciellt hemma på på det där med olika ytbehandlingar.Tänkte fixa ihop en ny dämpare "al la"moto gp bomber editione till 525:an:tungan
 
Snyggt!!! Går det att anodisera rostfritt med med bra resultat ???är inte speciellt hemma på på det där med olika ytbehandlingar.Tänkte fixa ihop en ny dämpare "al la"moto gp bomber editione till 525:an:tungan

Tror det är endast aluminium man kan anodisera! Ring något bolag och hör efter
 
Snyggt!!! Går det att anodisera rostfritt med med bra resultat ???är inte speciellt hemma på på det där med olika ytbehandlingar.Tänkte fixa ihop en ny dämpare "al la"moto gp bomber editione till 525:an:tungan

Rostfritt kan inte eloxeras.
Aluminium och Titan kan eloxeras, dock skiljer sig processerna ganska mycket vad det gäller syror och ström/spänning.
 
Rostfritt kan inte eloxeras.
Aluminium och Titan kan eloxeras, dock skiljer sig processerna ganska mycket vad det gäller syror och ström/spänning.

Är det säker på det där med titan? Frågade firman som har anodisert en hel del till mig och titan är det enda materialer som tål syra. Han visade även deras titankrokar som har anodiserats tusentalsgånger utan någon missfärgning oavsett färg!
 
Är det säker på det där med titan? Frågade firman som har anodisert en hel del till mig och titan är det enda materialer som tål syra. Han visade även deras titankrokar som har anodiserats tusentalsgånger utan någon missfärgning oavsett färg!

Stämmer! Har själv köpt titan-tråd för att hänga upp mina prylar som ska eloxeras. Dock mig veterligen är det bara al & ti som man kan färga genom syra bad med ström i. Här e en tråd man kan kika på där det e just samma fråga om rostritt o eloxering.

http://forum.caswellplating.com/showthread.php?t=5638
 
Fick ihop hojen nu ikväll.Svart sving och handtagskydd.Har även bytt ut lite skruvar mot rostfria.Bara besiktningen kvar!
 

Bifogat

  • aaaa.JPG
    aaaa.JPG
    140.2 KB · Visningar: 380
  • aaaaa.JPG
    aaaaa.JPG
    125.2 KB · Visningar: 304
Då man gett sig in i kriget med Devil och Roller på pimpandets hårda marknad undrar jag nu hur man får låss fjädern från bakstöten?:va
Kommer kännas fint att bränna ut och sprätta dynga med allt nylackat snart...:yoparty
 
Om du inte vet detta skall du verkligen då ge dig på att demontera dämparen själv!? Du lossar fjäderspännaren, nu borde det gå bättre.

Och du kunde allt om din hoj då du började pimpa?
Det såg bara lite mysko ut men visst det löser väl sig då man börjar att plocka isär, ramen ligger ju i hallen för lack i veckan:yoparty
 
Och du kunde allt om din hoj då du började pimpa?
Det såg bara lite mysko ut men visst det löser väl sig då man börjar att plocka isär, ramen ligger ju i hallen för lack i veckan:yoparty

Har du plockat isär allt så kan du nog också lösa problemet med bakdämparen, men lossa insexskruven på fjäderspännaren sedan tar du och skruvar upp denna till max sedan för upp fjädern sedan tar du lös hmm var det två bruckor och en låsningsring? När dessa är borta drar du bara ut fjädern...

Nej, jag kan inte allt om min maskin då jag inte rör motorn dock undantag ventiljustering och lättare saker. Ps har aldrig sk. "pimpat" min maskin!!
 
Som sagt släpp förspänningen så fjädern går att dra upp och ned några cm

Sätt den upp och ned i skruvstädet. Knacka runt om på fjäderskålen tills den åker ner. Pilla loss låsringen, ta bort fjäderskålen och fjädern
 
Mät nuvarande fjäderförspänningen innan du börjar, så slipper du mäta hänget och fibbla

Japp, kom på det innan jag började skruva, ska kolla så det sitter originalfjäder i med då han som hade hojen innan hade allt duktigt hårt ställt.
 
Då man gett sig in i kriget med Devil och Roller på pimpandets hårda marknad undrar jag nu hur man får låss fjädern från bakstöten?:va
Kommer kännas fint att bränna ut och sprätta dynga med allt nylackat snart...:yoparty

välkommen!;)
Börjar få ordning på min anodisering nu så. Fått till lite oranga bitar men det kommer snart bli riktigt bra! Bra fråga me bakdämparn! Sneglat lite på den men inte velat gå loss på den utan att ha koll.

elox1.JPG

Lite fula i mitten men va tvungen att maskera mässingen inuti med smältlim.

pockrock.JPG

Min über-seriösa yo-yo kom äntligen till användning! .. rätt bra färg bidde det!;)
 
Last edited:
välkommen!;)
Börjar få ordning på min anodisering nu så. Fått till lite oranga bitar men det kommer snart bli riktigt bra! Bra fråga me bakdämparn! Sneglat lite på den men inte velat gå loss på den utan att ha koll.

View attachment 182757

Lite fula i mitten men va tvungen att maskera mässingen inuti med smältlim.

View attachment 182758

Min über-seriösa yo-yo kom äntligen till användning! .. rätt bra färg bidde det!;)

Börjar se bra ut, borde lämna över en hög med delar, kommer väl lacka det mesta så länge, hade tänkt att ha ramen fädiglackad nu men då man får jobba dubbla pass så hinner man ju inte, får se hur det blir framöver här:yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top