KTM 525 mod-tråden

Nu har nya Leo Vince systemet kommit. Helveetes va snyggt det är!!!

Visar vissa delar på bilden.....
Carbon Heat Shield på kröken, Carbon end på själva dämparen som är i Titan! Trycket Titan snyggt instannsat. 2 fästen i carbon, allt äkta förstås.

Jag e grymt positivt överaskad av finishen och kvalitetskänslan.

Kan inte vänta innan jag för meka på det!!! :yoparty

Porrr på högsta nivå!!! Du får göra en ljudfil oxå:yoparty

Men Fuck va snygg dämparen är:tummenupp

Thnx man! :)

Porrr på högsta nivå!!! Du får göra en ljudfil oxå:yoparty

Hehe jepps!

Jag har en extern mic till videokameran som gjör att ljudet blir sjukt mäktigt! Jag pallar aldrig strula med den men ska göra ett undantag och spela in en bomb-ljudfil när systemet e på :D

Man tror att det e nåt fel på gravitationen när man lyfter kröken. Kröken och fästena väger verkligen ingenting.

Last edited:
Jävligt snygg burk roller:tummenupp

Köpte en sån blandskruv så man lättare kan bli av med smällarna på avslag nu när det är kallt, men va faan, den passar ju inte, för lång ???
är dom endast tänkta för sx som saknar startmotor ?

Bifogat

• DSCF3465.jpg
    DSCF3465.jpg
    65.2 KB · Visningar: 168
  • DSCF3469.jpg
    DSCF3469.jpg
    36.2 KB · Visningar: 140

Köpte en sån blandskruv så man lättare kan bli av med smällarna på avslag nu när det är kallt, men va faan, den passar ju inte, för lång ???
För lång?Jag har samma sort på Husan och den sticker ju ner mindre än "bottenpluggen" på flottörhuset iallafall.Men du får lov att vrida förgasaren för att kunna skruva dit den.

Jävligt snygg burk roller:tummenupp

Tackar! :)

Min skruv såg lite annorlunda ut. Men din verkar bättre som är numrerad, det saknar jag. Jag har oxå en EXC 525 annars...

För lång?Jag har samma sort på Husan och den sticker ju ner mindre än "bottenpluggen" på flottörhuset iallafall.Men du får lov att vrida förgasaren för att kunna skruva dit den.

Hmm ok, får väl ta och pröva lite mer då, tyckte den såg så lång ut att det inte var nån ide

Hmm ok, får väl ta och pröva lite mer då, tyckte den såg så lång ut att det inte var nån ide

vad är det för årsmodel på din ktm.. finns ju två skruvar.. en som passar hojar föra 03 o en som passar hojar 04 o framåt. vet inte vad skilnaden är. olika förgasare kanske... men prova att skruva ut skruven o pilla i den långa.. tror inte den är för lång..

vad är det för årsmodel på din ktm.. finns ju två skruvar.. en som passar hojar föra 03 o en som passar hojar 04 o framåt. vet inte vad skilnaden är. olika förgasare kanske... men prova att skruva ut skruven o pilla i den långa.. tror inte den är för lång..

-04 ville inte bryta förpackningen om det inte skulle va rätt, men men
får väl lita på att det är rätt, är du säker på att det finns 2 varianter:va

Osså flyttar du över packningen och fjädern till den nya skruven såklart.

Nu har nya Leo Vince systemet kommit. Helveetes va snyggt det är!!!

Visar vissa delar på bilden.....
Carbon Heat Shield på kröken, Carbon end på själva dämparen som är i Titan! Trycket Titan snyggt instannsat. 2 fästen i carbon, allt äkta förstås.

Jag e grymt positivt överaskad av finishen och kvalitetskänslan.

Kan inte vänta innan jag för meka på det!!! :yoparty

leovince2.jpg

Nice shiiit!!! Vad vägde det & kom den med DB killer oxå?? PM mig gärna pris o länk... :tummenupp :tummenupp

Nice shiiit!!! Vad vägde det & kom den med DB killer oxå?? PM mig gärna pris o länk... :tummenupp :tummenupp

Priset e lite beroende på vad du har för hoj. Men det ligger på 7500.- i runda slängar. Och visst finns det db-killer med. 2 st olika tom. har jag för mig.

Vikten vettefaen men bra mycket lättare än originalsystemet. Gravitationen verkar verkar vara ur led när lyfter grejerna.

Med risk.....

Drar mig för at fråga men är det nån som vet om ett 525 tanklock passar på en DT-50R (04 och framåt) och tvärtom?
Isåfall kommer jag spendera 179:- på ett tanklock!

Va tycker ni om detta framlyset? Tycker det ser sjysst ut men är ju inte godkänt o så... men borde ju inte lysa sämre än orginal iaf... en femhundring me lampor o allt.
422502B_3540.jpg

448129_2347.jpg

Drar mig för at fråga men är det nån som vet om ett 525 tanklock passar på en DT-50R (04 och framåt) och tvärtom?

Va tycker ni om detta framlyset? Tycker det ser sjysst ut men är ju inte godkänt o så... men borde ju inte lysa sämre än orginal iaf... en femhundring me lampor o allt.

View attachment 180384

Kom förbi så kan vi kolla på lysen, har en del i våra kataloger:tummenupp

View attachment 180383

View attachment 180384

är nästan 100% att det inte är samma tanklock

en sak till. akta dig för TNT, dålig finish o kvalitet på grejorna. Sen tycker jag orginallampan är 10gr fetare än den dära..

är nästan 100% att det inte är samma tanklock

en sak till. akta dig för TNT, dålig finish o kvalitet på grejorna. Sen tycker jag orginallampan är 10gr fetare än den dära..

ok, tack! Får väll om inte annat smyga in på yamhacenter o prov-skruva mitt tanklock!

Jag gillar den lite "busa"-looken.. finns det någon mer seriös tillverkare då som gör en liknande lampa?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman