KTM 525 / Husa 650?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tänkte att jag skulle byta Sv till en motard.
Har tittar runt lite och funnit att en KTM 525 eller kanske en Husaberg 650 skulle kunna passa:tungan
KTMen har jag koll på, men husan vet jag ingenting om... har sökt och hittat lite spridd info. Men aldrig svar på vitt!

Från vilken årgång ska man kolla på?
Serviceintervall på husan?
Någon som har kört båda och kan göra ett utlåtande?

Tackar och bockar för svar

Jag har kört båda och husan är helt klart brutalare, men lite knepigare register, för att inte snacka när man ska slanga. Känns som ungefär 10hk mer i husan. 525an är mkt lugnare och drar jämnt genom hela registret, vilket kan vara lite tråkigt. Men 525 är en jävligt fin hoj..ett helsystem gör underverk..

Husan bättre bromsar, men chassit känns lite klumpigare

Husan är möed mer lekmaskin men man får pröjsa i form av garagetimmar

Ahkej, tycker moset i 525 är fullt tillräckligt:rolleyes: och garage timmarna lär räcka till ändå:D

Ahkej, tycker moset i 525 är fullt tillräckligt:rolleyes: och garage timmarna lär räcka till ändå:D

Helsystem gör underverk på 525, så tröttnar man vet man vad man ska lägga 8k på :)

Min polare (chukabowa) har kört 2 525or i totalt 250h eller nåt sånt och inget gjort nåt annat än byta olja

Jag var i samma sits som du tidigare i år och valde till slut Husan....

Kändes mer jävlar anama om den hojen, servas mkt ska ju båda hojarna göras. Att sedan Husan är grymt lättmekad oxå, ingen kung alls på att skruva men detta var ju en barnlek.
På min har jag servat var 10:e timme med olja+ventiler och filter var annan gång.

Min 05:a skulle jag kunna kränga för 48000:- om du är intresserad :rolleyes:

Båda hojarna lider väll av att lagren pajjar vilket resulterar i motorras, dock verkar det som att Husaberg är den som har störst problem. Man kan klyva motorn och byta lagren men det är ändå ingen garanti för att grejerna håller.

om du vet hur de är med KTM å 525 köp husa, man måste faktiskt ha ägt minst 1husa i sitt hoj liv :D

fd husaberg ägare

Kika i supermoto forumet....
så får du svar på dina frågor. :tummenupp

Skynda dig å köp så kan du hänga med på Supermotoläger till Åland :yoparty

/issi

Kika i supermoto forumet....
så får du svar på dina frågor. :tummenupp

Skynda dig å köp så kan du hänga med på Supermotoläger till Åland :yoparty

/issi

Tror inte det blir av nu i höst... förmodligen under vintern eller till våren, kanske nästa år?:rolleyes:

om du vet hur de är med KTM å 525 köp husa, man måste faktiskt ha ägt minst 1husa i sitt hoj liv :D

fd husaberg ägare

Hur kommer det sig då?:D
Iof så är jag för att man skall testa innan man bestämmer sig, men om han påstår att husan är mer hysterisk och kräver mer service känns det som att 525 passar bättre.

Jag var i samma sits som du tidigare i år och valde till slut Husan....

Kändes mer jävlar anama om den hojen, servas mkt ska ju båda hojarna göras. Att sedan Husan är grymt lättmekad oxå, ingen kung alls på att skruva men detta var ju en barnlek.
På min har jag servat var 10:e timme med olja+ventiler och filter var annan gång.

Min 05:a skulle jag kunna kränga för 48000:- om du är intresserad :rolleyes:

Låter intressant... ska kika runt lite på olika innan jag bestämmer mig!
Ang hojjen: Måste kränga min först:tungan

Last edited:
Låter intressant... ska kika runt lite på olika innan jag bestämmer mig!
Ang hojjen: Måste kränga min först:tungan

Det är lugnt, hojen står där den står. Har precis köpt hus så den kommer nog inte rulla en meter det närmsta året, har några rum att renovera först.... :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT