Ktm 525 EXC

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Tjena!

Jag har funderingar på att köpa en 525 EXC som är lv-reggad, och jag har ett par frågor som jag skulle vilja ha besvarade. Jag vill både kunna köra cross samt stadsåkning med hojen och är därför väldigt sugen på ett motardkit. Men detta verkar vara relativt sällsynt, iallafall på säljesfronten. Så min fråga är hur mycket ska man vara beredd att ge för en 525 EXC runt -05 modellen(skick o miltal utgör väl dock en stor del av priset). Men rent generellt. Saken är den att ett motardkit är väl inte allt för billigt att köpa nytt, så förhoppningsvis hittar man kanske en som säljs inklusivet kitet. Men om inte, hur mycket går ett motardkit på?

Har inte allt för djup plånbok, hade tänkt att lägga 50-60 tusen ungefär. Men än så länge har jag inte hittat någon attraktiv som är lv-reggad. Antar att det är väldigt omständigt att försöka lv-regga en oreggad hoj. Så ge mig gärna tips om allt jag bör tänka på innan jag köper hojen, gärna en prisbild.

Om jag inte hittar en 525 EXC som faller mig i smaken, finns det några andra liknande motardhojar som ni kan tipsa om (25kw). Har spanat på ett par husaberg också, men hört att det är svårt/dyrt att få tag i reservdelar.

För att göra saken kort, skriv gärna det ni vet, erfarenheter av hojen , prisbild osv.

//Ted

Du borde få en 525:a, komplett med motardkit, och Endurokit för runt 60K

Sen om det snurrar så många ute på marknaden nu, kan jag inte svara på.
Men försök att hitta en som är komplett med allt, för skall du köpa ett motardkit nytt med Fälgar, skivor, drev, ryckutjämnare, ok, däck, slang, osv.. så hamnar du runt 19-20, beroende vad du väljer..
//J

Jag har en 525 EXC -05 till salu inkl.motardkit hårdare fjädrar orginalen följer med ,52 tim. grymt fin fast den är inte lv.reggad utan enduroreggad.

Bifogat

• ktm.JPG
    ktm.JPG
    123.2 KB · Visningar: 67
  • fälgar.JPG
    fälgar.JPG
    63.4 KB · Visningar: 58
  • exc2.JPG
    exc2.JPG
    130.4 KB · Visningar: 57
Last edited:
Finns (fanns iaf) en mkt fin 06:a på blocket härom dagen, motardkitad för 65k.
Ett par crossfälgar inkl däck lär ju va lättare att hitta än viseversa...

Soa: Är endast ute efter en lv-reggad, kan bli ett helvete att försöka regga om den har jag hört. Speciellt när det gäller import, eller har jag fel det kanske bara gäller modellere som inte finns reggade i sverige.

Är det någon som har bra erfarenheter av en husaberg 650? Sitter lite i valet o kvalet, men har hört att det är dyrt att äga en husaberg, då delar kostar skjortan och att husaberg är duktig på att rasa också. Men det bör ju vara en helt okej hoj då folk fortfarande köper husaberg. Dock så är väl en 650 inte det smidigaste valet om jag ska köra cross med den också.... Har vi någon husaberg ägare här som kan ge mig lite info ........tack:)

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...