ktm 525 exc + motardkit pris?

Var kan du få en sprillans ny 525:a 07:a för 70k.... den säljaren går med förlust för faan..

Det har jag svårt att tro att marinalerna är så dåliga. jag köpte min 525 -05 ny för 65 000 SEK och min 525 -06 för 70 000 SEK.

Säger ju att Superbike suger :D

en splajs ny 525 07:a kostar enligt prislappen 83900. eller 82900.
köper man den sen hoj jonte i lödde så går den på 79900 inklusive motardkit. fälgar bromsok o bromsskiva.

79 900 SEK var oprutat?

Last edited:
Det har jag svårt att tro att marinalerna är så dåliga. jag köpte min 525 -05 ny för 65 000 SEK och min 525 -06 för 70 000 SEK.

Säger ju att Superbike suger :D

79 900 SEK var oprutat?

Har du gjort affär med dem eller bygger du det påståendet på andras erfarenheter..:va

Har du gjort affär med dem eller bygger du det påståendet på andras erfarenheter..:va

[EDIT] Läste galet, du citerade mig inte "happy hanukkah"

Nej jag har inte gjort affärer med Er på superbike. Vet du varför? Du skickade nyss ett PM där du skriver att ni har värdelösa marginaler och kan inte konkurrera med prier 65-70 000 SEK för ny modell, därav varför skall jag köpa ev en butik som ligger 30 mil ifrån mig och har sämre priser samt inte känner igen mig???

Last edited:
[EDIT] Läste galet, du citerade mig inte "happy hanukkah"

Nej jag har inte gjort affärer med Er på superbike. Vet du varför? Du skickade nyss ett PM där du skriver att ni har värdelösa marginaler och kan inte konkurrera med prier 65-70 000 SEK för ny modell, därav varför skall jag köpa ev en butik som ligger 30 mil ifrån mig och har sämre priser samt inte känner igen mig???

Det jag menade i Pm. var att du måste fått bra pris från din handlare. Alla KTM-handlare köper in hojarna för samma pris. Sedan att du får köpa dina billigt är ju bara att gratulera.

Ang pris på 525:an, med komplett motardkit, så gav jag 80,000 för min 06:a i Novemer..

Jag tyckte det var ett bra pris, då jag fick med precis allt som jag behövde, fattades inte en skruv.

Men sen när man hör vad andra köper sina 07:or för, så blir man lite besviken,, trode jag gjorde ett bra köp, men då var det inte det alltså..

Jag räknade så här, min 06:a var nedsatt till 74,900, och sen gick hela kitet på nästan 20,000, så 80,000 lät som en bra affär i mina öron, Tyvär...
//J

Ang pris på 525:an, med komplett motardkit, så gav jag 80,000 för min 06:a i Novemer..

Jag tyckte det var ett bra pris, då jag fick med precis allt som jag behövde, fattades inte en skruv.

Men sen när man hör vad andra köper sina 07:or för, så blir man lite besviken,, trode jag gjorde ett bra köp, men då var det inte det alltså..

Jag räknade så här, min 06:a var nedsatt till 74,900, och sen gick hela kitet på nästan 20,000, så 80,000 lät som en bra affär i mina öron, Tyvär...
//J
Utan att vara insatt i vad det är för delar som följer med respektive hoj så kan jag tro att du kanske fick bättre och mer grejer med i köpet.

Bli inte helt missnöjd innan du vet vad som följer med. Tycker att det är bra pris oavsett när man får en ny hoj med dubbla uppsättningar hjul och bromsar för den summa som talas om.

/Jocke

//J

Vad ingick i det kittet? däck? extra bromspump + slang?

Vad ingick i det kittet? däck? extra bromspump + slang?

Det som ingick var.

#Fälgar
#Däck
#Slang
#Skivor
#Drev
#Ryckutjämnare
#Fyrkolvsok
#Skruvar till skivor, drev, osv..

Ett komplett kit för gata med andra ord.
//J

Utan att vara insatt i vad det är för delar som följer med respektive hoj så kan jag tro att du kanske fick bättre och mer grejer med i köpet.

Bli inte helt missnöjd innan du vet vad som följer med. Tycker att det är bra pris oavsett när man får en ny hoj med dubbla uppsättningar hjul och bromsar för den summa som talas om.

/Jocke

Visst, jag är nöjd med mitt köp, men när man hör att vissa köper 07:or komplett, för samma peng, så börjar man ju undra..
Jag valde just att köpa min 06:, då jag skulle tjäna mycket mot en 07:a
//J

Last edited:
Visst, jag är nöjd med mitt köp, men när man hör att vissa köper 07:or komplett, för samma peng, så börjar man ju undra..
Jag valde just att köpa min 06:, då jag skulle tjäna mycket mot en 07:a
//J
Jag förstår ditt resonemang. Köper man en ett år äldre hoj vll man att det ska vara klart billigare än en liknande i nyare modell.

Vet som sagt inte vad som följer med 07:an, men visst upplever jag också det billigt med tanke på att bara hojen ska gå på cirka 83000...

Det som ingick var.

#Fälgar
#Däck
#Slang
#Skivor
#Drev
#Ryckutjämnare
#Fyrkolvsok
#Skruvar till skivor, drev, osv..

Ett komplett kit för gata med andra ord.
//J

Tackar, Funderar på att sälja mitt kit till 525:an och ville veta nypriset.

hade man köpt 07:an i november hade den ju varit dyrare....

när jag köpte min 05:a sommaren 05 så sänktes priset med ca 10lök bara nån dag efter jag hämtat ut den... då blev man lite sne...

kan säga att claessons ville ha 89900 för en 06:a med motardkitt... så din deal var inte så kass ändå.

hade man köpt 07:an i november hade den ju varit dyrare....

kan säga att claessons ville ha 89900 för en 06:a med motardkitt... så din deal var inte så kass ändå.

Jag ringde runt inna jag köpte allt, och det bästa jag fick var just 80K

Men sen så tror även att "om man har de rätta kontakterna", så kan man säkert komma ner i pris.
Men med mina kontakter, så blev priset som det blev..

Igentligen, så spelar det ingen roll nu, om jag har en ny 06:a, eller om jag har en ny 07:a!
Det är väl när man skall sälja den som det spelar roll, då den är ett år äldre, trots att den togs ut samtidigt som vissa 07:or..

Det kommer alltid finnas de som fått bättre pris, osv..

//J

Vaty fasiken kan man handla en 525'a med motardkit för 79.900:-? Ge mig länk till handlaren, det låter ju helt oslagbart.

Lagtekniskt är det solklart att man inte får byta hjuldimension men sen är ju SBP folket människor dem också(ivf de flesta)...

Är du helt säker har du läst det själv mer än en gång. Detta gäller över lag men om man byter och "förbättrar" så är det inga problem (Som man gör i motardbyggen om man är serjös) Att dom sägr att det inte går e skitsnack men man säger så PGA att man inte vill att folk bygger om med att skruva på bildäck en stekpanna som framskiva å säga åh fan d e ju 17tum å 320skiva min polare besiktiga så:va det kan låta konstigt å roligt men det finns faktiskt sådana personer. ....Det finns inga "klara" lagar i detta land Rättssystemet är inte uppbyggt så.

Jaja det kommer nog en massa å säger jag jobbar som bes,man å det stämmer inte lagen säger m.m.

//J

Ha!,...köpte min -06:a i okt -05 när dom just hade släppts,....komplett med motardkit o extra allt såsom bromspump, skivor, drev,..kraschpuckar o till o med ett akra-slipon och en herrans massa annat krafs o lull-lull för 97 loppor :yoparty ,....du vet man e lurad hur man än gör,....men det är faan värt varenda krona!! :D (snacka om kapitalförstöring, men what the fuck!)

He he du skulle bara veta hur många paragrafer de måste kunna och det är inte alltid det finns tid för att kolla i datorn. Och nya regler kommer regelbundet och de ska de kunna banka in i skallen även om det är fullproppat!!

Så var ville du komma, att människor inte får vara felfria!! :D

Det är bättre att helt enkelt erkänna att man inte har tid eller kompetens att titta på en sak och då släppa alla tills mer tid är hittad/kompetensen åtgärdad än att man bara tar några slumpmässigt som får ombesiktning. Dit vill jag komma :).

Vet som sagt inte vad som följer med 07:an, men visst upplever jag också det billigt med tanke på att bara hojen ska gå på cirka 83000...

Svarta fälgar (3,5" +5") UTAN ryckutjämnare
4-kolvsbroms ok
wave skiva fram

tror att de va detta som medföljde

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back