KTM 525 EXC frågor

snuskaggen

Motardfucko
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
XR650R -03 - stulen
Ska åka och kika på en 525:a imorgon eftermiddag.

Är det nått speciellt man ska kika efter på dom?

Kommer köra mest gata i början iaf på nästa år, inte blir dom väl för klena om man har drevat så den toppar ca 160-170?
Blir en del bankörning är det tänkt, lite grusbus och nån enstaka tur i skogen vid föräldrarnas stuga.

Vad bör man ge för en -04 som gått ca 60h, både motard och offroadfälgar med fräsha däck, nästan nytt drivpaket, ktm effektljuddämpare, servad var 8:e timme, 2 plastkit, original och svart, beringer ok och skiva?

Tack på förhand!

Mig veterligen är det inga speciella fel på 525orna. Kolla bara på standardgrejorna som glapp i styrlager, sving, hjul. Kika på allmänskicket. Kika efter läckage från gaffel och dämpare.
Fråga lite om hur man justerar ventilerna bara för att se om ägaren vet vad han pratar om, fråga vilken olja han kör (det bör man ha koll på när man kör motard!:P).
Fråga om den vart vurpad, kika efter märken på sving och gaffel.
Tänk inte för mycket på att du får med extraplast o sånt för det e värt max 2000:- nytt.

Tänk inte för mycket på hur många timmar den gått eftersom man lätt kan fejka timmarna. Se bara till att den är välservad.

Skullle tro att runt 50- 55 lakan är ganska realistiskt pris om skicket är bra. Jag gav 67 för min 05a förra våren. Hade då gått typ 25h.

Blir det affär kan jag bara gratulera till det bästa hojköpet nånsin!:tummenupp

Min -06a går 160km/h orginal och jag tror inte den skulle bli klen om jag drevar upp den med tanke på hur fort han tömmer 6ans växel nu.

Vet ett par som fått upp sina 525 i över 200blås efter drevning. Även om det låter väl mycket så går det nog vid rätt tillfälle.
Jag hade inte gett mer än 50 för en 04 med sm och endurofälgar nu på hösten. Kolla skicket, 60timmar låter väldigt lite. Lätt och bluffa med.

Varför inte en -05 a istället..

Jag hade nog lagt 5-10000 extra på en -05 a istället. Så tänkte iaf jag när jag köpte min EXC.
-05 kom den nya svingen, ramen, uppdaterad fjädring, uppdaterad motor.

Hade en -03 a innan och -05 an tycker jag inte är lika nervös vid stalp o liknande på crossbanan. Med -03 an ville det gärna vobbla en del...

Blev inget köp, lite för mycket halvseriöst hemmamekande på den. Så det kändes inte rätt helt enkelt.

Så man ska satsa på en -05:a istället?

Får nog var kall och vänta lite, dåligt med 525 EXC till salu nu med motardkit.

snuskaggen skrev:
2651223 Blev inget köp, lite för mycket halvseriöst hemmamekande på den. Så det kändes inte rätt helt enkelt.

Så man ska satsa på en -05:a istället?

Får nog var kall och vänta lite, dåligt med 525 EXC till salu nu med motardkit.

Köp till ett motardkit senare när du hittar ett till bra pris istället.

Har ett kit om intresse finns..

Har ett extra motardkit till KTM liggandes...
Splitter nytt, komplett med däck, Behringer skiva och bromsok, hjulaxlar och distanser.
Svarta fälgar.

Hela kitet är ev till salu om intresse finns.

Nypris ca 17-18 tusen.

-PLM- skrev:
2651232 Köp till ett motardkit senare när du hittar ett till bra pris istället.

Det är ett alternativ! Du kan få riktigt pimpiga fäljar nav och ekrar för 12 loppor ungefär, sen får du lägga till däck på det. Tvivlar på att det blir billigare dock samt att du köper en exc som förmodligen gått mycket lera & skog.
Men värt o kika på!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...