KTM 525 EXC frågor?

peteR1000 skrev:
2172118 Tvivlar inte på att Aprilian e grym men några tusingar dyrare :va 96.900:-
Men när man ändå lägger ut så mycket pengar, varför inte lägga till lite och köpa rätt hoj från början, tycker den är bättre på alla sätt och vis. 96.900 är listpris, köper du en 525 enligt listpris med grejerna du vill ha och ombyggnad av fjädring/dämpning mm så kostar det tom mer. Kan du pruta på det ena märket kan du säkert pruta på det andra, vad vet jag. Så jag står fast vid att jag tycker att det bara skiljer några enstaka tusenlappar. :)
 
RookieSM skrev:
2172217 Men när man ändå lägger ut så mycket pengar, varför inte lägga till lite och köpa rätt hoj från början, tycker den är bättre på alla sätt och vis. 96.900 är listpris, köper du en 525 enligt listpris med grejerna du vill ha och ombyggnad av fjädring/dämpning mm så kostar det tom mer. Kan du pruta på det ena märket kan du säkert pruta på det andra, vad vet jag. Så jag står fast vid att jag tycker att det bara skiljer några enstaka tusenlappar. :)

Vad kostar kolvarna och andra slitdelar till den och hur justeras ventilerna, skruv eller schims?
lv reggad?

Vore inressant å prova en sån :D
 
Last edited:
Monobike skrev:
2172427 Vad kostar kolvarna och andra slitdelar till den och hur justeras ventilerna, skruv eller schims?
lv reggad?

Vore inressant å prova en sån :D
Har inte begärt någon prislista men det är sagt att de ska hålla bra nivå på reservdelspriserna till SXV/RXV. Ventilerna, inte kollat efter men det är bara en kam, så det borde vara skruv? Lv reggad ja, fläkt och massa varningslampor, gott om touringutrustning. :)
 
RookieSM skrev:
2172965 Har inte begärt någon prislista men det är sagt att de ska hålla bra nivå på reservdelspriserna till SXV/RXV. Ventilerna, inte kollat efter men det är bara en kam, så det borde vara skruv? Lv reggad ja, fläkt och massa varningslampor, gott om touringutrustning. :)

aha, då har du ju knappt kört in den antar jag :va
Du får hålla oss uppdaterade om hur de är att serva och vad det kostar att byta grejerna när det blir dax.. :tummenupp
 
pwracing skrev:
2172688 köp!,.köp!, köp!,..... :yoparty

Har begärt offert på en 525 med motardkit (utan endurohjul), acra slip-on inkl bestyckning och krashpuckar. Förhoppningsvis beställs den på måndag
:yoparty
 
peteR1000 skrev:
2177186 Har begärt offert på en 525 med motardkit (utan endurohjul), acra slip-on inkl bestyckning och krashpuckar. Förhoppningsvis beställs den på måndag
:yoparty

Grattis! Du har gjort ett bra val :tummenupp
 
jag hade oxo drömmar om en 525a men det sket sig totalt!

http://www.blocket.se/vi/8169063.htm?ca=10_s

tänkte att jag skulle efter dne idag om den var kvar... men det var den ju inte! stackars ägare! jag tycker synd om han!

istället blidde det ett impulsköp av en cr 250
nu får jag ju pengar över till en bättre bil!

:huvet
 

Bifogat

  • crossen min.jpg
    crossen min.jpg
    61 KB · Visningar: 59
ja det är ju tragiskt!

först vart jag arg, för att jag inte fick köpa den! sen klikka det att det kanske inte är jag som borde vara arg ...

jaja, så är det när sverige är en öppen anstalt som det heter ...
 
Hade 660 05:a förra året, och i år 525 06 och är grymt mkt nöjdare med min 525. Lättare,mindre vibrationer allmänt goare att köra. Allt är bättre på 525 förutom service intervallerna (som är lätta att göra).
 
Cobretti skrev:
2180371 Hade 660 05:a förra året, och i år 525 06 och är grymt mkt nöjdare med min 525. Lättare,mindre vibrationer allmänt goare att köra. Allt är bättre på 525 förutom service intervallerna (som är lätta att göra).

Det var just serviceintervallerna som fick mig att tveka lite först, men efter att ha snackat med mekanikern lite på superbike så verkade det inte så värst mycket mer jobb än med en 660.
 
Var det någon som vet vad som skiljer i fjädringen mellan SMR och EXC? Jag är ruskigt sugen på att skaffa en 525 som mest ska gå på bana men jag vill ha möjligheten till att köra några svängar på gata också, därav EXC istället för SMR.
Så går det att modifiera forginalfjädringen så den blir så där härlig som SMR:ens? Vad skiljer mer, växellåda, trim???
Ursäkta för trådkapet...
 
Exc har längre slaglängd, mjukare fjädrar och schimsning, de nya smr är juh 560 och sen tror jag att dom har det vassare sx-vevpartiet, tror att det sitter samma kam och ventiler på alla ktm rfs men jag är inte helt 100.
 
Lånar denna tråden lite...

Går det att sätta i hårdare fjädrar från SX i en 525 EXC om man ska ha hojen främst som motard? Hur gör man isf med bakdämpare? Väger drygt 100 pannor så fjädringen får ju ta en del stryk.... Gör SX fjädrarna stor skillnad eller kommer jag att uppleva dom som mjuka? Svår fråga kanske, kör 660 idag så det är främst den jag jämför med.

**EDIT**

En fråga till..

Hur pass lång tid/hur mycket jobb är det att byta från motard till endurokit? Tänkte då främst på bromsarna, enklast att ha 2st kompletta uppsättningar med pumpar, bromsslangar osv antar jag?
 
Last edited:
MackeNo1 skrev:
2197894
Hur pass lång tid/hur mycket jobb är det att byta från motard till endurokit? Tänkte då främst på bromsarna, enklast att ha 2st kompletta uppsättningar med pumpar, bromsslangar osv antar jag?
Du byter lätt på en halvtimme utan jäkt om du har extra handpump till frambromsen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top