Video KTM 500 med 33 mm dubb på is!

Slår i alla fall badandet i leran på hösten.

Slår i alla fall badandet i leran på hösten.

De har bägge sin charm, grisenduro är kul på sitt sätt men iskörning är kul på många sätt :)

Är det kul med sådana där grymma dubbar? Jag har bara kört endurodubbat och jag tyckte det var kul att det sladdade och hade sig därbak medans framdäcket hade bra bett. Blir det inte lite väl mycket isracing med sådana där dubbar?

Sant. Lerhål passar vissa humör.

Det är faktiskt lite tråkigt, att försöka hitta någon att vara jämnsnabb med. Finndubben har jag inget riktigt att hämta mot men på denna bana kommer du ändå bara 4 varv innan däcken överhettar med finndubb. Svårt val. När jag har endurodubb fram så är man i alla fall inte helt överlägsen i kurvorna.

Men sånt skiftar ju från dag till dag och vilka som är med och kör. Ska ev köra på en mindre bana på lördag. Där har jag ingen större fördel.

De har bägge sin charm, grisenduro är kul på sitt sätt men iskörning är kul på många sätt :)

Är det kul med sådana där grymma dubbar? Jag har bara kört endurodubbat och jag tyckte det var kul att det sladdade och hade sig därbak medans framdäcket hade bra bett. Blir det inte lite väl mycket isracing med sådana där dubbar?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien