Ktm 450 vs 525

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vilken håller bäst? Är 525:an en borrad 450 med annan kam?

Effekten i båda räcker och blir över för mig, så jag undrar vilken som tål landsvägs bus bäst, alltså kanske åka iväg på en helg tur på grusväg utan att paja. Är det möjligt med nån av dom?

Service är inget problem men vill ha en så driftsäker hoj som möjligt.:)

Vilka årsmodeller gäller? Några kända fel?

Köp 525 samma motor med större borrning. Nästan samma HK men mera vrid och skönare motorgång(iaf för enduro)

525/450 är bara smaksak.... Vissa gillar 450 bättre i endurospåret för att den är lite "snällare"

Köp 525 för gata

och efter 4 svar kan vi konstatera att smaken är som baken och att du förmodligen får prova dej fram själv... själv rekomenderar jag nog 525an. inbillar mej att den e lite lugnare men samtidigt med samma effekt. går o köra långt på gata med en 525 oxå.. fast det gör ont i kroppen efter ett tag.

:corn :corn

åker själv 450 och i bland på väg också tycker det funkar fint

2814776 Jag 525kittade min 450 för att få den snällare, tycker defenetivt att 525 är mera lättåkt, mera vrid och inget hets. 450 är lite 2taktigare!
Det är iof roligt. :hihi

Men ni missa nog frågan, vilken håller bäst? Är förbanat less på haverier. Övervägde drz men den är ju sjukt tung.

Om det är samma motor är cylinder vägarna 3 mm tunnare på 525:an vilket borde göra den känsligare eller?

jag kan inte garantera att det är såhär MEN:
eftersom det är samma effekt på dom båda motorerna... o den ena har lite större volym... då borde den med mer volym gå "snällare" än den med mindre volym. för hade dom gårr lika hårt båda två så hade den större haft ännu mer power...
o om den går "snällare" ..... så borede den hålla bättre.... kanske :rolleyes:

som sagt.. kan inte garantera att det är så.... :)

2815335 jag kan inte garantera att det är såhär MEN:
eftersom det är samma effekt på dom båda motorerna... o den ena har lite större volym... då borde den med mer volym gå "snällare" än den med mindre volym. för hade dom gårr lika hårt båda två så hade den större haft ännu mer power...
o om den går "snällare" ..... så borede den hålla bättre.... kanske :rolleyes:

som sagt.. kan inte garantera att det är så.... :)
Låter vettigt.. :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...