Ktm 450 Problem

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen
Har problem med min Ktm exc 450 -04. När man ligger på låga varv och ger på ganska mkt gas, så dör hojen nästan, blödrar och hostar till och sen kommer effekten. Precis som att den får för mkt/lite bensin. Även när man släpper på gasen så kommer det några avgasknallar precis som att den får för lite bensin. Men så fort man kommer upp i varv går det utan problem. Har idag bytt huvudmunstycke från 178 till 185 och lågfartsmunstycke från 42 till 45. Märkte att det vart lite bättre men inte så mkt. Har ägnat lite tid att försöka justera in förgasaren på skuvarna men inte lyckats. Hojen är orginal.

Någon som har några tipps på hur jag får den att gå bra?..

Har problem med min Ktm exc 450 -04. När man ligger på låga varv och ger på ganska mkt gas, så dör hojen nästan, blödrar och hostar till och sen kommer effekten. Precis som att den får för mkt/lite bensin. Även när man släpper på gasen så kommer det några avgasknallar precis som att den får för lite bensin. Men så fort man kommer upp i varv går det utan problem. Har idag bytt huvudmunstycke från 178 till 185 och lågfartsmunstycke från 42 till 45. Märkte att det vart lite bättre men inte så mkt. Har ägnat lite tid att försöka justera in förgasaren på skuvarna men inte lyckats. Hojen är orginal.

Någon som har några tipps på hur jag får den att gå bra?..
Skulle kunna tänka mig att den går för snålt. Flytta upp nålen = flytta ner klippset. Sen kan du testa med att gå tillbaka till 178 munstycket så går den nog bättre. Ställ blandskruven 1,5 varv från helt inskruvad. Fungerar det inte tycker jag att du ska kolla hur den ska bestyckas "original".

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back