KTM 450 EXC och suzuki sv 650 s (sv'n hittad)

Cellen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamaha R1-00
Två stycken hojar blev stulna mellan Söndag 4/3 kl 17:00 och Måndag 5/3 kl 16:00. I Eskilstuna.

Ena var en KTM 450 EXC 2008 och suzuki sv 650 s 2001.

Det som skiljer sig på bilden är att KTM:en hade precis fått landsvägskittet monterat och att den röda bakgrunden med de svarta siffrorna var borttaget. Hojen var utrustad med så kallad recluse bland annat.

Sv 650s var under tiden för stölden under "renovering" av kåpor. Så det fattades kåpor fram, samt att den inte hade något framlyse. SV:n är i färgen blå. Reggnr SDD 439. Kabelhärvan fram hängde med andra ord rätt fritt förutom i ett par kattstrypor. (Ska försöka få fram bild på den)

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150717231466202&set=a.410210276201.198614.712181201&type=1IMG_0620.jpg

edit: Hojen har setts åkandes i vilsta/skogsängen i Eskilstuna under Måndagen den 5/3. Föraren hade min hjälm, en orange arai "crolle" hjälm.

Last edited:
Även mitt pågående SV bygge blev stulet... :(

419565_10150594408599646_748524645_9357241_79572368_n.jpg

Bilden är tagen förra veckan och det är precis såhär den stod vid stöld tillfället.
Bröstplasten har dom dock lämnat kvar.

Det är alltså en Suzuki SV650s -01 [reg.nr: SDD439] Den har redan setts i trafik i Eskilstuna vid tre separata tillfällen idag Måndag 5:e Mars. Personen i fråga kör omkring klädd i jeans, mörk(brun-isch) skinnjacka. Vid två tillfällen har han haft en mörk hjälm (troligtvis min mörkblåa HJC hjälm med silver och svarta flames inslag) och vid ett tillfälle med Cellens vit/orangea crosshjälm.
Hans framfart ska vara väldigt vådligt, så man bör lägga märke till honom.

Hittelön till den person som gör att jag får tillbaka min hoj. Bonus kan inkluderas till den som lyckas med en tillrättavisning av förövare...

Edit: Man kan ju hoppas att han tappar kedjan för kedjelåset var inte monterat..

Bump så folk ser tråden.

Hoppas att ni får tillbaks era hojar nu när säsongen är på gång!

Helt sjukt, men min hoj återfanns idag!

DSC_0553.jpg

Framskärm,regskylt och bakblinkers saknades och dom har monterat ovan nämna KTMs frontkåpa med lampa på hojen.
Men annars så då var den oskadd.

Den hittades tack vare tips i facebook gruppen "MC gruppen i Eskilstuna".. :yoparty

Så nu är åtminstone min säsong räddad, men vi fortsätter jakten på Cellens KTM.. Så håll ögonen öppna!

Edit: Tyvärr fick vi inte tag på några förövare, men det är bara en tidsfråga..

Last edited:
Var är den bilden tagen??? adress?? så man vet. det troliga är att ktm är i närheten....

Hittade den i Måsta i Eskilstuna.. Den andra hojen finns troligvis inte i samma område då den ses i Skogsängen i Eskilstuna..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman