Undrar om det finns någon som har en 380SX eller vet nåt om om den, funderar nämligen på att skaffa en men hittar ingen info direkt om t,ex hk,kända problem,körglädje osv. det verkar va en lite ovanlig hoj för man hittar knappt några annonser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rejser skrev:sök lite här på forumet, finns ett gäng trådar om 380.
Rejser skrev:...eller så sticker du och köper en direkt för det är en skitkul och bra hoj
Pingis skrev:Jag förstår att det är trist att få sådana här svar
men jag instämmer med Rejser i två fall av två möjliga:
Den funkar jättebra.
380:n är aningen het i skogen och på crossbanan men
jag kör framförallt Motard vilket funkar superbt.
Man får dock lära sig leva med vissa saker - t ex gliringar från
fyrtaktsåkare.
Det är märkligt vad avunsjukan har många ansikten...![]()
Det e det jag vill kombinera cross och motard samtidigt vill jag ha en 2-taktare.Pingis skrev:Jag förstår att det är trist att få sådana här svar
men jag instämmer med Rejser i två fall av två möjliga:
Den funkar jättebra.
380:n är aningen het i skogen och på crossbanan men
jag kör framförallt Motard vilket funkar superbt.
Man får dock lära sig leva med vissa saker - t ex gliringar från
fyrtaktsåkare.
Det är märkligt vad avunsjukan har många ansikten...![]()
Darre81 skrev:Det e det jag vill kombinera cross och motard samtidigt vill jag ha en 2-taktare.
det jag vill veta är om man kan hasamma motard hjul som på övriga KTM och hur många hästar det e i maskinen
(har hört 69), och hur dom e på banan jämfört med 4-taktarna.
har inte hittat så många annonser på 380:n men dom verkar ha ett bra andrahands värde dom få jag sett.
Nu j.vlar. fick sålt min bil igår så nu blir det till att åka till tyskland och köpa en 380, no point of return.Pingis skrev:Jag såg att det dykt upp en ny 380-tråd så du kanske har fått en del svar därifrån.
Vad gäller effekt så låter 69 Hk som väl högt. Jag skulle tro att
45-50 Hk på hjulet är en bra gissning.
Jag kör på KTM:s motardkit och det passar lika bra som på övriga KTM.
Jag har 5" bak och det är lite trängsel när man går över 160-bredd på däcket men 160 räcker.
Mer svårkörd än en 4-taktare p g a snävare och spetsigare effektregister.
Kräver mer växlande och har mycket mindre motorbroms.
"På och av" känslan ger lite ryckig körning i längre böjjar och man får
ta det lite varligt med gasen ut ur böjjarna för när
effekten kommer så...
Den vill också ha mycket mer soppa än en 4-taktare men det är den värd.
Manöverbarheten är jättebra, det är ju trots allt en crosshoj i grunden.
Snabb och smidig och har inga hyss för sig.
Fartstabiliteten är dock inte den bästa.
Sänk fjädringen 25 - 30 mm är ett bra tips.
Det finns mycket att säga.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |