KTM 380 -98 svårstartad + tomgångsproblem

XJR Danne

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
XJR 1300 -05
Hej!

Min KTM 380 är skitjobbig att få igång och vill inte gå tomgång av någon anledning. Med full gas på startar den ibland, annars är det ett h-vete. Jag har funderat på om det kan vara smuts i tomgångsmunstycket? Har ni någon annan teori? Kan det vara läge att gå upp i storlek på tomgångsmunstycket för att få den mer lättstartad? Vad kör ni med? Då den väl går går den hiskeligt bra. :)

M.v.h.

När du nu själv funderat ut en tänkbar felkälla, hade det inte varit lika enkelt att kolla det istället för att sätta sig vid datorn & skriva en tråd om det? Då hade du dessutom kunnat komma till en lösning ;)

Står en hoj utan dränerad förgasare kommer igensatt lågfartsmunstycke som ett brev på posten.

Har den gått bra med bestyckningen som sitter i så ser jag ingen poäng i att du andrar den. Om lågfartsmunstycket är igensatt då för då bytar du det. Kostar inte många kronor.

När du nu själv funderat ut en tänkbar felkälla, hade det inte varit lika enkelt att kolla det istället för att sätta sig vid datorn & skriva en tråd om det? Då hade du dessutom kunnat komma till en lösning ;)

Står en hoj utan dränerad förgasare kommer igensatt lågfartsmunstycke som ett brev på posten.

Har den gått bra med bestyckningen som sitter i så ser jag ingen poäng i att du andrar den. Om lågfartsmunstycket är igensatt då för då bytar du det. Kostar inte många kronor.

Hej Besserwisser. :) Jag väntar på delar och kan inte starta den än så därför tänkte jag höra om det fanns övriga teorier förutom de jag tidigare nämnt. Intresserad av allmänna tips för att få den mer lättstartad också.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D