Ktm 250sxf!!

Verkar vara en grym liten maskin.. :yoparty
Man hållbarheten saknas.....men det blir nog bättre.
Men effekten lär väl vara något i hästväg för en så liten snurra...

När skall hojen släppas för försäljning ????

Såg inte speciellt imponerande ut måste jag säga. Den enda nymodigheten är väl 2 kammar men det har ju husqvarna haft sedan 03. Och jag längtar inte tills det kommer en 525 med den motorn för det finns redan bättre hojar än så

jra_racing skrev:
Den enda nymodigheten är väl 2 kammar men det har ju husqvarna haft sedan 03.
Och Yamaha sen -98 på YZF 400.Svårt att uppfinna hjulet en gång till.Desto mer imponerande är väl isåfall tävlingsresultaten så här långt,jämfört med exempelvis nämnda dubbelkams Husqvarna..... :)

Last edited:
Den ser ju ut att vara mindra och smidigare än tidigare RFS och de är ju inte stora och klumpiga heller. Någon som har någon teori om varför ventilkåpan är snett kapad?

jra_racing skrev:
Såg inte speciellt imponerande ut måste jag säga. Den enda nymodigheten är väl 2 kammar men det har ju husqvarna haft sedan 03. Och jag längtar inte tills det kommer en 525 med den motorn för det finns redan bättre hojar än så

Nu var inte tanken med bilderna att pajkasta andra hojar/motorer.....
Det finns det andra som kan mycket bättre ... :pannkyss

Utan bara visa vad som kanske komma skall!
Jag tycker det är kul att se lite nya skapelser och vad som kan komma till oss amatörer inom en snar framtid!

/

M

Abris skrev:
Nu var inte tanken med bilderna att pajkasta andra hojar/motorer.....
Det finns det andra som kan mycket bättre ... :pannkyss

Utan bara visa vad som kanske komma skall!
Jag tycker det är kul att se lite nya skapelser och vad som kan komma till oss amatörer inom en snar framtid!

/

M
De flesta(inte alla, ingen nämnd ingen glömd) som kör HVA verkar vara lite knasiga i bollen. För så fort någon nämner något annat märke flippar de totalt och kastar skit och måste hävda att HVA är mycket bättre och finare. Det är vad jag upplever iaf, någon som kanske håller med.

acura skrev:
De flesta(inte alla, ingen nämnd ingen glömd) som kör HVA verkar vara lite knasiga i bollen. För så fort någon nämner något annat märke flippar de totalt och kastar skit och måste hävda att HVA är mycket bättre och finare. Det är vad jag upplever iaf, någon som kanske håller med.

SM 570 RRR RR RRRRR har väl aldrig hävdat att HVA skulle va bättre än nått annat märke :D

rejser skrev:
SM 570 RRR RR RRRRR har väl aldrig hävdat att HVA skulle va bättre än nått annat märke :D

Aldrig..

KTM250 vs Husqvarna 450 :

Bifogat

• husky450.jpg
    husky450.jpg
    23 KB · Visningar: 86
  • husku4501.jpg
    husku4501.jpg
    22.6 KB · Visningar: 85
Last edited:
Måste säga att HVA motorn verkar betydligt mer användarvänlig efter å ha sett Manualer/konstruktion. Lättmekat och nice.
Sedan kan säkert KTM a 0.3 Hkr mer ... men det e en annan sak ... ;)

kiko skrev:
Måste säga att HVA motorn verkar betydligt mer användarvänlig efter å ha sett Manualer/konstruktion. Lättmekat och nice.
Sedan kan säkert KTM a 0.3 Hkr mer ... men det e en annan sak ... ;)

Brukar vara sådär. 0.3 hk mer men 10 kilo tyngre
Vilken väljer man? :rolleyes:

Jo under 04:a så höll ju ktm 250sxf mycket bra i vm de gick väl nästan 2 heat ibland längre men oftast kortare jag vet att de hade grymma problem med hållbarheten på dem. Fabriksåkarna fick ju inte ens träna på dem utan åka 125. Och anledningen till att KTM har fått bra framgångar är ju att de har satsat stort. Husqvarna har ju inte en något fabriksteam. Förra året körde ett team med visst fabrikssupport i mx3 och i år tror jag att de ska åka mx1

jra_racing skrev:
Jo under 04:a så höll ju ktm 250sxf mycket bra i vm de gick väl nästan 2 heat ibland längre men oftast kortare jag vet att de hade grymma problem med hållbarheten på dem. Fabriksåkarna fick ju inte ens träna på dem utan åka 125. Och anledningen till att KTM har fått bra framgångar är ju att de har satsat stort. Husqvarna har ju inte en något fabriksteam. Förra året körde ett team med visst fabrikssupport i mx3 och i år tror jag att de ska åka mx1

Blev inte Ben Townley världsmästare på en SXF -04? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...