KTM 200exc bänknings tester sökes

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Hej hej!

Är det någon här som sitter och trycker på några roliga grafer ifrån en bänkning på en KTM 200exc?

Har sökt runt lite överallt men hittar inget:huvet

//Daniel

Det kan bero på att den är tröttare än en 125:a. Det är inget att visa upp

Hojen är nog bättre i praktiken än i teorin...

Det kan bero på att den är tröttare än en 125:a. Det är inget att visa upp

Hojen är nog bättre i praktiken än i teorin...

Kan säga dig att den långt ifrån tröttare än en 125a, snarar att 125an är tröttare än 200an. Har kört båda hojjarna direkt efter varandra och talar om egna erfarenheter.

200an har fått mycket bra kretik i många tester, både inom sverige och utomlands. Lätt som en 125a och kraft som i en 250:)

Nu undrar jag om det är någon som har bänkningspapper ifrån en 200?

125 EXC: 37 hk/11250 rpm
200 EXC: 37,9 hk/8500 rpm

Har tyvärr bara dom siffrorna. Ingen kurva.
Men vågar man gissa så har den mycket bredare register och siffrorna påstår ju att toppeffekten kommer tidigare.

Siffrorna (för båda hojarna) kommer från Bike's "MasterEnduro-test" 2006

Hoppas det är till något nöje :)

200an har fått mycket bra kretik i många tester, både inom sverige och utomlands. Lätt som en 125a och kraft som i en 250:)

Nu undrar jag om det är någon som har bänkningspapper ifrån en 200?

Fast just det där är den värsta av tidningsfloskler. 200 är en 250 med mindre borr och kortare slag så den väger lika mycket som en 250 och har i princip lika mycket gyro då de använder samma vev-vikt....

När jag åkte enduro seriöst hände det dock att jag valde att åka 200 konfiguration ibland då 250 kan bli lite hetsigt när avgasporten öppnar och där plötsligt finns 10hk till. Är det då riktigt jäkla jättehalt eller väldigt brötig terräng är det mindre tröttande med 200cc och då orkar man åka på attack längre...

För precis allt annat är det en riktig skitmotor. För lite botten för att man skall kunna puttra runt på lågvarv och förvänta sig att den skall dra när man öppnar trotteln samtidigt som den inte är förtjänt av att varvas som en 125a så man får det sämsta av 2 världar....

Fast just det där är den värsta av tidningsfloskler. 200 är en 250 med mindre borr och kortare slag så den väger lika mycket som en 250 och har i princip lika mycket gyro då de använder samma vev-vikt....

När jag åkte enduro seriöst hände det dock att jag valde att åka 200 konfiguration ibland då 250 kan bli lite hetsigt när avgasporten öppnar och där plötsligt finns 10hk till. Är det då riktigt jäkla jättehalt eller väldigt brötig terräng är det mindre tröttande med 200cc och då orkar man åka på attack längre...

För precis allt annat är det en riktig skitmotor. För lite botten för att man skall kunna puttra runt på lågvarv och förvänta sig att den skall dra när man öppnar trotteln samtidigt som den inte är förtjänt av att varvas som en 125a så man får det sämsta av 2 världar....

Hmm.
är inte 200´n en uppborrad 125:a med lite snällare karaktär :va

Hmm.
är inte 200´n en uppborrad 125:a med lite snällare karaktär :va

Mjo....

KTM delar vevhus mellan 125 och 200 så i ren vikt är det 3kg lättare än en 250. Det som märks mest när man kör är dock gyrokrafterna orsakade av veven och de är väldigt lika mellan 200 och 250.....Anledningen till att en 450 4-t känns tung i skogen är inte dess större vikt utan mest de ökade gyrokrafterna

GasGas gick andra vägen och byggde 200 av ett 250 block med kortare slag och lättad vev. I många aspekter en bättre motor men sen går det inte att förneka att KTM har bättre finish på resten av grejerna....

En 200a är ju så sjukt mycket mera lättkörd än en 125a, kanske inte på Revingehed med på 98% av Sveriges Endurobanor!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back