KTM 1290 Super Duke R

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tjenna!
Ang försäkringspremier på 1290 duke, har Ni fått dessa lägre försäkringspremier per telefon hos Bilsport Mc?
Provade deras premieberäkning på nätet men då gick det inte att välja 1290 duke... kanske kommer?
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Tjenna!
Ang försäkringspremier på 1290 duke, har Ni fått dessa lägre försäkringspremier per telefon hos Bilsport Mc?
Provade deras premieberäkning på nätet men då gick det inte att välja 1290 duke... kanske kommer?

Du måste ringa in och jag antar du behöver ett regnummer

- - - Updated - - -

Djulle, skicka med broms och kopplingslocken också med fotpinnarna. Så köper jag dom också. :)

Har reviderat listan nu :)
 

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
lund
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Jag fick:
17.800 kr hel
13.000 kr halv

30 år, körkort 4 år och Lund.

Jag kommer byta denna säsong tycks det som...fan.

Tråkigt att höra! Är det enbart pga den dyra försäkringen, inget som har med just SD att göra? Men du måste väl ändå få en billigare försäkring från Bilsport & MC jämför med den du har idag?

Jag planerar att köpa en till sommaren men har inte ens fått provköra än. Ska till claessons i Bromölla så fort det är möjligt, de kommer få in en demohoj i denna månaden.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
På mässan stod det i en folder som Bilsport&Mc hade att man kunde få 30% rabatt om man tecknade via återförsäljare. Blir ju en slant.
 

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
lund
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Monster 2012> köp hojen hos nån annan handlare, snorkigare handlare får man leta efter.

Det finns en handlare i Löddeköpinge Center Syd det är ju ett alternativ som ligger väldigt mycket närmre Lund :). Det har varit svårt att få provköra, ingen som har demohoj inne.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det finns en handlare i Löddeköpinge Center Syd det är ju ett alternativ som ligger väldigt mycket närmre Lund :). Det har varit svårt att få provköra, ingen som har demohoj inne.

Lyckligtvis så behöver man inte provköra en 1290 för att veta att man köper en helt brutalt bra hoj ;)
 

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
lund
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Lyckligtvis så behöver man inte provköra en 1290 för att veta att man köper en helt brutalt bra hoj ;)

Oavsett hur jag gör så vill jag ha den så att vänta på att provköra är egentligen väldigt dumt då det kommer ta längre tid innan jag får den :)
 

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
lund
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
intresserad utav min?

Jag har inte bestämt mig än för vilken färg. Har länge funderat på orange men nu lutar det åt svart.

Men en powercommander är väl i princip en quickshifter eller? Garantin gäller väl inte om man har installerat det iom att de inte lyckats få till en fungerade quickshifter.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Jag har inte bestämt mig än för vilken färg. Har länge funderat på orange men nu lutar det åt svart.

Men en powercommander är väl i princip en quickshifter eller? Garantin gäller väl inte om man har installerat det iom att de inte lyckats få till en fungerade quickshifter.

Med powercommander justerar du bränsle, luft och lite annat. Du kan koppla in en Quickshifter men jag har inte ens monterat min powercommander. Du har full garanti på den.
 

monster2012

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
lund
Hoj
2012, Ducati, Monster 1100 evo
Låter bra, vad är det för färg på din? Hur som helst måste jag sälja min nuvarande men jag ska ha din hoj i åtanke iaf.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Var det någon som skulle kränga av sin 1290 Duke?
Kanske någon ville byta till en mjuk britt?
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Ang. försäkring.. Fick offert ifrån Bilsport&MC..

13402 - Halvförsäkring - Helår
17894 - Helförsäkring - Helår

Är 27 år, bor i en liten stad på 15.000 personer och förvarar den inomhus/medlem i SMC etc etc.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ang. försäkring.. Fick offert ifrån Bilsport&MC..

13402 - Halvförsäkring - Helår
17894 - Helförsäkring - Helår

Är 27 år, bor i en liten stad på 15.000 personer och förvarar den inomhus/medlem i SMC etc etc.

Ett helt normalt pris för att få köra världens grymmaste hoj! Det blir bättre när du fyller 30 :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top